Pæn afslutning på kabeldækjern

Hej,

Jeg har et kabel der kommer ud af en mur og skal føres ned i jorden.

Jeg havde tænkt mig at sætte et kabeldækjern henover kablet fra hullet i muren og ned til under jorden.

Mit spørgsmål er nu om der er en der har erfaring med at afslutte kabeldækjernet pænt på muren. Hvis jeg bare sætter det på som det er, så er der jo hul i toppen, og vand og andet kan rinde ned.

Findes der en "prop" man kan sætte i, eller er der nogen der har erfating med at forme dækjernet (evt. med en hammer eller lignende) så det får en flad afslutninge i toppen.

Gode ideer modtages med kyshånd. 

Mvh

Thomas

P.s.  Jeg ved godt at jeg ikke selv må føre og tilslutte kablet, så kommentarer omkring dette er ikke nødvendig. :-D

Hej, Jeg har et kabel der kommer ud af en mur og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

De lapper der sidder ud på væggen skal skæres af det stykke ned som man vil bruge til at lukke toppen  ( ses også på billedet ) . Så skæres de 2 - 3 - 4 riller som beskrevet ovenfor. De flige der fremkommer bøjes ned. Det er måden jeg har brugt mange gange. 

Men ellers synes jeg det er pænere at bruge jernrør, som bukkes passende så det kan mures ind sammen så enden ikke er synlig. Men det kræver naturligvis at det laves under kabeltrækket. Er det bagefter så er der kun de "grimme" kabel dækskinner. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den pæneste løsning er ikke at have et synligt kabel   

Kablet kan ofte trækkes i hulmuren, og bores skråt gennem soklen. Meget arbejde, ja, men så slipper man for de grimme dækskinner.

Den viste er både snittet og skåret så hjørner er meget runde. Rigtig nydelig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-09-2018 22:39:22

Den viste er både snittet og skåret så hjørner er meget runde. Rigtig nydelig.

 Ja det er mit indføringskabel, som er lavet i 1965, og af en elektriker der øjensynligt kunne sit kram.

Og vel ikke noget at sige til der er kommen lidt rust, her godt 50 år senere..

Men det så nydeligt ud, da jeg købte huset i 1978   



Vi prøver igen, i morgen --
jenshøj skrev den 13-09-2018 22:36:12

Den pæneste løsning er ikke at have et synligt kabel   

Kablet kan ofte trækkes i hulmuren, og bores skråt gennem soklen. Meget arbejde, ja, men så slipper man for de grimme dækskinner.

 Det har du fuldstændig ret i. Meget arbejde = større regning, som ingen eller kun få vil betale. En mulighed, hvis man laver det selv.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis