Pæn afslutning på kabeldækjern

Hej,

Jeg har et kabel der kommer ud af en mur og skal føres ned i jorden.

Jeg havde tænkt mig at sætte et kabeldækjern henover kablet fra hullet i muren og ned til under jorden.

Mit spørgsmål er nu om der er en der har erfaring med at afslutte kabeldækjernet pænt på muren. Hvis jeg bare sætter det på som det er, så er der jo hul i toppen, og vand og andet kan rinde ned.

Findes der en "prop" man kan sætte i, eller er der nogen der har erfating med at forme dækjernet (evt. med en hammer eller lignende) så det får en flad afslutninge i toppen.

Gode ideer modtages med kyshånd. 

Mvh

Thomas

P.s.  Jeg ved godt at jeg ikke selv må føre og tilslutte kablet, så kommentarer omkring dette er ikke nødvendig. :-D

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Jeg plejer at tage en nedstryger og skære 2 (eller flere) riller fra toppen og ned og så folde det ind over hinanden. Lidt som en kuvert. Nogle bruger også en silikone prop, men det andet syntes jeg er pænere.


 

Altså du skærer to riller ned og bøjer metallel mellem rillerne ned og så de to yderstykker indover? Tak det vil jeg prøve, og se om jeg kan få det til at se pænt ud :-D

Skal det være rigtig flot, når du nu ikke skal betale for arbejdslønnen, gør du det, at du skærer dækjernet over i en f.eks. 30 ° vinket og tildanner et stykke, af det du skar væk, til at passe på profilen af dækjernet og lodder det fast. Skal det være helt fint, bukker du et stykke rør i en passende dimension i en vinket på 45° og saver det af, så det kan stikkes en cm. ind i hullet, hvor kablet kommer ud. Det fordrer selvfølgelig, at du ikke skal betale for arbejdet.


fase

Lyder som et par gode løsninger :-D Men er da næsten parart til at betale for det, bare det så kommer til at se godt ud (siger kæresten ;-D)

Annonce

Er der ikke kun krav til at kablet skal beskyttes ved jordoverfladen? Hvis det er rigtigt, kunne dækjernet så ikke bare slutte hvor kablet "begynder at bukke ind i muren"? Så vil kablet fylde åbningen ud.


Søren O

@mavie - hvad har du gang i?


Søren O
Søren O skrev den 13-09-2018 17:10:41

@mavie - hvad har du gang i?

 den er meldt til admin.... ren reklame.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Søren O skrev den 13-09-2018 17:03:32

Er der ikke kun krav til at kablet skal beskyttes ved jordoverfladen? Hvis det er rigtigt, kunne dækjernet så ikke bare slutte hvor kablet "begynder at bukke ind i muren"? Så vil kablet fylde åbningen ud.

 Kablet skal beskyttes ved jordoverfladen og et stykke under. Du kan ikke få et dækjern på 10 mm, og derfor er du nødt til at lave en pæn afslutning eller acceptere en større åbning. Det problem er så forsøgt løst ved de givne anvisninger.


fase

Her har jeg lavet det på et stort dækjern, men princippet er det samme. Øverste foto er set på indersiden.


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis