Ventilation

Hei
Hei
Hei Hei

Hej derude.

Jeg er igang med at renovere mit 1 plans hus og har lave genvex. Jeg har ført alle rørene oven på spærene, og ville få blæst 4-500mm isolering ind. Så de ligger ca i midten. 

Mit spørgsmål er om rørene skal isoleres først med 50mm og aluminium tape eller om det spild af penge da de i forvejen ligger begravet i isolering?

Min tvivl kommer af at et isoleringsfirma påstår jeg vil få et stort varmetab hvis ikke jeg gør det.

Mvh Heino

christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

Jeg har gjort det du påtænker. Også med 500mm isolering. Skulle jeg lave det igen, så ville jeg pakke rørene bedre ind.

Og det er fordi at jeg på displayet med luft temperaturer kan se der er varmetab på loftet som jeg har en ide om kan forbedres. Da det ikke er specielt omkosteligt at pakke rørene ind, tænker jeg det vil være rentabelt.

Undlader du det, vil du dog heller ikke blive ruineret med en større varmeregning. 

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Hvis du får blæst granulat ind i den mængde du skriver, er det ikke nødvendigt at isolere selve rørene, men du skal bede "indblæseren" om at komprimere granulatet under rørene, så der ikke sker sætninger her, da der ellers i løbet af kort tid opstår en luftfyldt kanal her som der kan opstå træk i.

Brug f.eks som mig Dansk Træfiberisolering v/ Bjørn Henriksen: +45 21 44 80 21

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Har du mulighed for at få rørene lidt længere ned mod loftet, så du får mere isolering ovenpå rørene, vil du også reducere varmetabet lidt.

Søren O
Vil du være med? Log ind for at svare.