Nogen erfaring med Cembrit Plan Mini til facadebeklædning

DetBliverGodt
DetBliverGodt
Postnr: 3460
DetBliverGodt DetBliverGodt

Hej,

Er der nogen der har erfaring med brug af Cembrit Plan Mini som facadebeklædning?

Farve - hvilken har man brugt - ser det ok ud?

Ved renovering af 60 villa, hvordan ser det ud arkitektonisk. Er der nogen tricks, som kan få det til at hænge godt sammen arkitektonisk?

--Morten

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

du skal være klar over at cembrit plan ertenit IKKE holder farven de falmer hurtigt, modsat hardie/ivar planker der har en malet overflade, og de kan også fåes en en glat (næsten glat) uden træstruktur, ivarplankerne hedder vist cedral nu og den glatte version hedder smooth. 

Mr_Cabrio
Mr_Cabrio
Postnr: 9200
Mr_Cabrio Mr_Cabrio

Byggede i vinter en carport i cembrit plan plader (de store) 

Vil give mfrost ret, der er farvespil i dem. Om det er solen ved jeg ikke, men jeg fik i hvert fald et par stykker der ikke passede med de andre i farven. Det var i typen 'flint'

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Vi har dem på en facade på jobbet og denfaler over tid, vi har dem både i antracit flint og hvid og de falmer alle specielt de hvide blive grimme, de andre mister farve

DetBliverGodt
DetBliverGodt

Mange tak for jeres svar. Har i mellemtiden fået nogle prøver fra Cembrit. Den hvide er ikke særligt pæn. Den grå ser ok ud, men jeg er bange for at det bliver meget klinisk at se på. Kan godt se det fungere på en tilbygning eller carport, men ikke på hele huset.

Oven i det, så er der falmende farve som I nævner. Så det er vist klart at det ikke er den rigtige løsning.

DetBliverGodt
DetBliverGodt

Det er et 69er parcelhus. Sort eternit skifer på taget og sorte velfac200 vinduer. Lige nu er der hvide flækkede  kalksandsten på facaden.

Vil du være med? Log ind for at svare.