Defekt kompressor

 Er det ikke pudsigt hvordan ting har det med at dø 3 i træk? Nåmen min nr 3 i denne omgang er min 2hp kompressor som ellers har tjent mig vel i mange år. (Måske er det problemet....)

 Den bygger fint trykket op til 8bar som er meget normalt. Når jeg så trykker på aftrækkeren på pistolen kommer der kun en lille sniger-fis ud af den. Først troede jeg at pistol eller lynkoblingen i kompressor enden var defekt. Men min anden pistol er det det samme med. Og efter rens og silicone holder koblingen tæt. Jeg er sikker på, at jeg kan høre en svag siven af luft når jeg trykker på aftrækkeren, som hører op efter få sekunder igen. Selve slangen er også tæt. Tømte den for kondens og vandet fra tanken var rent og fint. 

 Jeg har haft skruet op for udgangseffekten på regulatoren ved udgangs koblingen. Jeg har skruet ned for trykket på ydersiden(udgang)igen, og skruet lidt ned for trykregulatoren i presostat-huset. (Den med den store fjeder.) Men den fiser stadigvæk bare omend den holder trykket i tanken.

 Har du en tanke mht hvad problemet måske er, er du meget velkommen til at dele din teori.  


Mts
Er det ikke pudsigt hvordan ting har det med at dø... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke en stuts på kompressoren, så du kan skrue en lynkobling direkte på tanken, så kan du nemt teste om det så virker.

Eller prøv at monter eks. blæsepistolen (eller andet luftværktøj), direkte på trykregulatoren, uden slange, hvis der stadig ikke er luft, er det trykregulatoren der er kaput...



Vi prøver igen, i morgen --

Så har jeg haft det hele skilt ad, rengjort og smurt og samlet igen....Stadig vil den ikke lukke luft ud gennem pistolen. Nu lukker den en smule luft ud ad sikkerheds/overtryksventilen. Så den har jeg skilt ad og den var lidt rusten indeni. Jeg gør den ren og samler det igen, men jeg har ikke de store forhåbninger om, at den så vil virke.


Mts

Jens: Jeg havde ikke set at du har skrevet. Men pistolen sidder uden slangen direkte på lynkoblingen og samme symptom: Den lukker en lille pust ud og så intet.

Der er studsen til udluftning af tanken i bunden. Men jeg ved ikke om jeg kan koble lynkoblingen direkte på der.

Jeg har haft skilt og rengjort trykregulatoren. Pakningen i selve dreje-knappen har det ikke så godt. Kan det være nok til, at den slet ikke vil sende luft ud?


Mts

Synes at det tyder på, at det er din trykregulator der er skurken.

Det er ikke så godt at montere en lynkobling i bunden af tanken, så sender den jo alt vandet med ud den vej.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har haft tanken skilt ad i begge ender, så den er tom for vand. Men den eneste anden studs på den, er den med presostat og manometre og hele pivtøjet. 


Mts
Annonce

Rettelse: I den anden ende af tanken sidder der også en ventil, det er måske den, du har ment hele tiden, jens?


Mts

Nej tænkte ikke på noget bestemt, bare der var en ekstra stuts.

Nu skriver du ventil, er det en sikkerhedsventil, må du ikke fjerne den, men du kunne jo sætte et tee på.


Vi prøver igen, i morgen --

MTS Prøv lige at sætte et billede ind af kompressor, så er der måske noget der dæmrer hos LDS folket. 

Hele kompressor og så " hele pivtøjet"   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for forslaget, det sku jeg måske ha gjort fra starten af..., men jeg faldt over en billig lille kompressor i Dba, som jeg henter imorgen. Så kan en eller anden der kan finde ud af at fikse min gamle  få den til nytte. Tak for hjælpen og god weekend :-)


Mts
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis