Naboens asbesttag

Hejsa

Jeg har en for mig uheldig nabo, som har købt huset for istandsættelse og vidersalg.

Han regerer på uheldige tider af døgnet med larm fra vinkelsliber og så meget mer, som denne tråd ikke skal handle om.

Idag borer han så nye huller i hans gamle tag, som iflg. papirerne er fra 1969, så derfor asbestholdige.

Jeg fortæller ham mens det foregår, at jeg ikke vil finde mig i at han bearbejder noget i asbest, fordi jeg vil ikke lægge parcel til asbest, da mine børnebørn skal lege frit i haven, og derfor vil jeg ikke ha det lort på min grund. Jeg fik bare svaret fra ham, om jeg ikke havde andet at gå op i.

Jeg optog iøvrigt seancen med min mobil, som sikkerhed for at det skete. 

Hvad vil i råde mig til at gøre, for at sætte en stopper for dette.



Hejsa Jeg har en for mig uheldig nabo, som har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

" Jeg vil ikke finde mig i " - " Jeg optog seancen " - " hvor jeg for ud, for at fortælle dem " Det er netop attituden som jeg læser både på og imellem linier der gør at du aldrig får et godt naboskab. 

En kop øl og en snak om dine holdninger plejer at føre til meget mere samarbejde og langt mindre stress ( luft der skal lukkes ud) 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Æv - jeg kan godt forstå bekymringen med asbest - og havde nok også selv "nævnt" det, hvis naboen ville højtryksrense et asbesttag.. nok mest for at redde dem for en kæmperegning.. MEN - der er forskel på, hvordan man gør det..

Der er desværre nogle mennesker, der altid får dårlige naboer.. men vi har altid været "heldige" at få gode, rare, samarbejdsvillige naboer   
Tag nu den kop øl med over til den flittige nabo, og få en snak - UDEN at optage...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du vidste hvor meget der stadig indeholder asbest.... du har flere gram end du aner, fra mange andre kilder. Så ud og jag alle dem med brændeovne, der fyrer med gamle gummistøvler... go jagt


 

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.

Jeg sidder lidt og smiler - vi er helt enige om at der er regler for håndtering af asbest - men jeg tror virkelig du skal gribe tingene lidt anderledes an. Det virker lidt som om du holder øje med hvad andre foretager sig. Nu ved jeg ikke hvad tid dit hus er fra - og om du har sikring mod radon https://www.bolius.dk/radon-i-boligen-25165/ så skal man nok passe på med hvis børnebørnene leger inde i huset. Undskyld - jeg kunne ikke lade være.

Tag en dialog med naboen - asbestfiber har det med at flyve rundt i luften ved skæringer. boringer og i meget tørt vejr. Det er ikke just det vi oplever ligenu.


Hej. Stratocaster har jo helt ret i, at man naturligvis ikke skal lade en nabo hverken højtryksspule eller skære andet der river asbestfibre løse for at spare et par håndøre...

Argumentet med, at der er asbest mange steder i et hus (hvad der jo rigtig nok er) eller det at Radon også er farligt (som det jo er).. det kommer jo slet ikke sagen ved.

Det er jo det samme som at sige, at det er OK at sønnen på 12 år cykler uden cykelhjelm fordi, der er andre børn alligevel klatrer i træer uden faldline. Øhhh.... 

Mange af de folk, der stadig tager for let på asbest, er jo netop dem, der allerede har arbejdet uforsvarligt med stoffet. Og det er en helt naturlig ting at sige til sig selv "så farliget er det jo heller ikke" da man ikke selv ønsker at leve med uvisheden om at kunne få lungehindekræft.

HUSK at der er ingen fortrydelsesret, når man taler Asbest. Og ja, relativt små mængder kan også være farligt. 

https://ing.dk/artikel/asbest-kan-give-uhelbredelig-kraeft-paa-blot-uger-174050

Følg nu bare reglerne og lad være med at svine og støve med asbestholdige materialer.

OBS: Enig - "bålet i stuen" er jo heller ikke altid fedt for naboerne... det handler igen om at spare penge ved at brænde alt muligt af for at holde varmen (billigt).. og så pyt med de sippede naboer, der hiver efter vejret :-) :-)  



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis