Trailer på gule plader og privat bil

Hej alle,

Mine forældre har en gammel trailer som er købt i deres virksomhed en gang. Den er købt uden moms og er trukket fra osv for længe siden. Den har gule nummerplader  

Må jeg godt låne den og bruge den sammen med min private bil?


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alle trailere har gule nummerplader!

Om du må bruge den privat eller ej, kan jeg ikke svare dig på. Men du kan ikke se på en trailer, om den er købt erhverv eller privat. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja alle trailere er på gule plader, på mit arbejde må vi godt låne trailere med hjem, og bruge privat efter vores egne personbiler.

Så jeg tror det er ok, på arbejde plejer de at have styr på reglerne.

Men du skal jo altid medbringe registreringsattesten på traileren (eller en kopi i Danmark) så vil man jo kunne se det er en firmatrailer.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar. Det er selvfølgelig rigtigt mht. Registreringsattesten, den må jeg have fat i. Men nu alle har gule nummerplader på deres trailere er der nok ikke stor sandsynlighed for at blive “nuppet”.


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Men lad nu være at køre med overvægt...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

På et tidspunkt var der en skattekyndig som skrev, at en trailer som købes til erhvervsmæssigt brug og afskrives, kun må bruges erhvervsmæssigt. 

https://www.amino.dk/forums/t/18042.aspx#1360774

Hvordan det så forholder sig, når den er afskrevet osv,, skal man nok spørge skat om, evt. om den registreringsmæssigt skal ændres til privat brug, før den må anvendes.


Kurt B. Andersen

Jeg tror nu ikke skattefar vil interessere sig for en gammel trailer, og når virksomheden ikke har trukket momsen tilbage, må det vel kunne sammenlignes med en varevogn på "papegøjeplader" (gul/hvide nummerplader). Varevognen på "papegøjeplader" må lovligt anvendes privat.


Søren O

Hvis den står som aktivt inventar i firmaets regnskab, er det erhversmæssig køretøj. og Det gør den, hvis der er numre på.


 

Hvad mener du med numre? 

Tusind tak for alle jeres svar :-)


Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

Med numre menes sikkert nummerplade. 

Jeg ville nu ikke have betænkeligheder ved at køre med traileren. Hvis i vil være 100 % sikre, så spørg Skat, eller få traileren omregistreret til en anden ejer. Det kræver sikkert et syn.


Søren O
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis