Isolering af skur (gulvet)

Dette er et spørgsmål til svømmerne!!
.Jeg er i gang med et skur hvor jeg har vind spærre på vægge og 100mm isolering og så dampspærre. Og så kommer der noget plade på vægge.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal i gulvet.

Jeg har 10-15 luft til sandet.
Jeg har plads til 100mm isolering.
Lægger voilerenet nederst for at undgå mus og rotter i isoleringen.
Men en tømmer sagde idag at det var dumt med alm isolering da det vil blive fugtigt nedefra.
 Der er fri passage under så der vil være ventileret under.

Problemet er er at det er et byggemarkede som har anvist dette.
Jeg regner med at have varme på til at holde 5-10 grader.

Hvad ville i gøre og gerne begrundelse samt erfaringer!!
Takker

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da jeg isolerede min garage,som jeg har lavet om til hobbyrum,lagde jeg styroporplader,og har ikke døjet med fugt eller kulde,så det vil jeg anbefale.


bh

1. Net hjælper ikke. Både mus og rotter bider det over med lethed.

2. Brug Sundolitplader (flamingo) som isolering. Det suger ikke fugt.

3. Enten graver du eternitplader ned langs væggene eller skruer forskalling 16 mm under remmen som “hylde”, og lægger eternitplader ned. Det gavner at lægge en dug nederst mod sandet og en smule op i siderne. Det holder overfladevand ude af konstruktionen. Hvis du har varmekilde, så husk dampspærre mellem gulv og spær.

Jeg har selv denne løsning på 7.år og har ingen problemer, andet end gnaverne nu har fundet vej til loftet. Men det er en helt anen sag.


 

Jeg forstår det sådant at det er en ventileret konstruktion med luft ned til terræn du vil etablere.

Det er fint med et metalnet der er så fint, at mus ikke kan komme igennem maskerne (5 mm).

Isoler nederst med en hård mineraluldsbatts da den stopper vinden (ventibatts eller terrænbatts).

Dampspærre 

Gulv

Orla Nautrup skrev den 12-09-2018 11:12:45

Jeg forstår det sådant at det er en ventileret konstruktion med luft ned til terræn du vil etablere.

Det er fint med et metalnet der er så fint, at mus ikke kan komme igennem maskerne (5 mm).

Isoler nederst med en hård mineraluldsbatts da den stopper vinden (ventibatts eller terrænbatts).

Dampspærre 

Gulv

 Det lyder som om det noget du ved noget om? For der sgu mange klogeåger i div gds grupper :-)

Takker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis