Montering af alu-bundliste på Rationel Vinduer.


Jeg har en udfordring med at montere alu-bundlisten på nogle af mine Rationel Vinduer (fra 1996) efter af have udskiftet gummilisten. 

Er der nogen, der har et godt bud på hvordan det skal gøres?
På forhånd tak

Med venlig hilsen
Jørgen T


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Da du tog dem af, var der da ikke nogle plastikstykker, du skubbede til side for kunne tage listen af? De skal så placeres ud for beslagene og listen skubbes ind på plads.


fase

Jeg har sat en spartel ind mellem vinduesrammen og underkanten af alu listen, ved siden af de plastbeslag (se nederste billed øverst på denne tråd) alu listen var monteret på, og derefter fået vrikket/ løftet den af.

jørgen T skrev den 11-09-2018 15:37:36

Jeg har sat en spartel ind mellem vinduesrammen og underkanten af alu listen, ved siden af de plastbeslag (se nederste billed) alu listen var monteret på, og derefter fået vrikket/ løftet den af.

 Så skal du vel bare skubbe alu listen på, så plastbeslagene griber fat i listen igen. det ser sådan ud på plastbeslagene.


fase

Jeg vil nærmere sige at den skal "knappes" på. Alu listen skal sidde i spænd under plastbeslaget for og bag.

Hej,

Den skal trykkes ned i bagkanten førs og der efter kan du slå forkanten ned med en gummihammer


/K

KSC skrev den 11-09-2018 16:54:52

Hej,

Den skal trykkes ned i bagkanten førs og der efter kan du slå forkanten ned med en gummihammer

 Efter plastbeslagenes udformning ser det ud til at alulisten skal sættes på foran først og dernæst trykkes på plads på den side, der vender ind mod ruden. Så kommer gummilisterne også til at vende rigtigt.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også