Filterslage røget af Samsung vaskemaskine

HenningHyl
HenningHyl
Postnr:
HenningHyl HenningHyl

Kære venner

Jeg ville rense filteret på min Samsung vaskemaskine, derfor trak jeg slangen ud til at dræne vandet. I stedet for røg slangen helt af, så jeg sad med den i hånden, og vandet løb ud på gulvet.

Hvad gør jeg? 

Jeg kan ikke sætte den på igen, da der kun er et meget lille hul, som slangen kom ud af, og jeg har ikke en jordisk chance for at føre slangen tilbage og sætte den på igen.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Jeg kender ikke den specifikke model. Men du skal nok have fronten eller bund skruet af. 

der må sidde et par skruer tæt ved bunden og måske en i hver side af front plade. så skal lugebælgen tages af på fronten. Den sidder med en ståltråd, som holdes med en fjeder. tråden vippes ud med en skruetrækker og lugebælg kan tages af. 

Nu er der adgang til pump og filter.

Når lugebælg skal i igen er det godt at smøre kanten på den med lidt opvaskemiddel. 

Næste gang: du behøver ikke at lukke vand ud med lænseslangen. Det kommer fint ud når filter løsnes. Lænseslangen er mere beregnet til at tømme maskine helt hvis den skal opbevares et sted med risiko for frost. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
HenningHyl
HenningHyl
Postnr:
HenningHyl HenningHyl

Mange tak for den meget udførlige forklaring. Det er lykkes mig at sætte slangen på igen.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Samsung vaskemaskine tager ikke skyllemiddel
    Hårde hvidevarer
  2. Samsung vaskemaskine rem faldt af
    Hårde hvidevarer
  3. Vedr. Samsung Vaskemaskine
    Hårde hvidevarer
  4. Samsung vaskemaskine giver fejl 4E
    Hårde hvidevarer
  5. Samsung wf7704nav
    Hårde hvidevarer