Hjælp til havetraktor fejl

Hejsa LDS,

Jeg har en MTD 175/105H som i torsdags, lige pludselig begyndte at ryste helt vildt ( mens klipperbord var aktiveret.) Jeg fik slukket for den, og nu vil den ikke starte.

Hvad kan problemet være? - Jeg har forhørt mig på facebook, alt lige fra batteri til plejlstang blev nævnt.

Jeg er ikke så god til at fejlfinde, så vil gerne hører jer om i har erfaring med at en havetraktor lige pludselig går ud (ryster) pga. dødt batteri, + burde den ikke kunne kører selvom batteri er dødt, når den er i gang?


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja ikke nemt at sige når man ikke står med maskinen, men det kunne jo være fordi der er kommet ubalance i knivene, når maskinen har rystet voldsomt. Rystelserne kan jo så have rystet, en ledning af til sikkerhedssystemet.

Hvad gør den når du prøver at starte ? ?


Vi prøver igen, i morgen --

Den kører bare motoren rundt, lyder slet ikke som der kommer tænding på. Har lige investeret i et nyt batteri som jeg lige vil prøve når jeg kommer hjem  


Vender tilbage 

Nå nyt batteri virkede ikke. Men til gengæld er det begyndt at pisse ud med olie fra der hvor "drivaksel" går ned til remmene

Ja så er det ikke sikkerheds systemet der driller.

Hvis starteren kan dreje motoren rundt, så prøv at afmontere  tændrør og kik om det er vådt, og om der er gnist på tændrøret.

Hvis den ellers har startet fint nok, indtil nu, tror jeg ikke det er batteriet.


Vi prøver igen, i morgen --

Tror der er hul et eller andet sted, siden olien kommer ud fra bunden af motor. Det virker også som om motor har svært ved at dreje rundt. 😀

Annonce

Så ikke dit sidste indlæg, ja så er motoren ganske givet død desværre.


Vi prøver igen, i morgen --

Ja, det må den jo være. Spørgsmålet er om det kan betale sig at reparere den nederste del af motoren? 

Mange tak for hjælpen  

akslen er enden af krumtappen. Der sidder en pakdåse og lukker for olien. den er nok skredet.


 

den erdesværre nok utæt, fordi krumtappen er blevet skæv. eller et leje der er dødt

virker mærkelig når ikke kniven sidder direkte på-

Det er desværre ikke et ukendt problem at krumtaphuset revner omkring lejet i den type motorer. Du kan eventuelt prøve at finde en donor motor. Lad være med at betale for meget for den da det ikke er guld.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis