telefon opkald om hacket komputer.

I går ringede en mand 2 gange på min kones mobil og fortalte at hendes komputer var hacket. 

Det var på Engelsk med tydelig accent. " I am calling from tecnical service and can tell you that your computer has been hacked

Jeg fik telefonen og sagde i 1. omgang " No interest"

Han fortsatte " It`s not about interest your computer has been hackes." 

Jeg afsluttede med at sige " Oh man you are a very funny guy I am hanging up now

Da han ringede igen sagde jeg kun det om funny guy. 

Hvad går det ud på, og hvordan har de telefon nummer m.m. Jeg tør ikke sådan at gå videre da jeg er sikker på at han er smartere på det felt. Og hvad kan man gøre, lade være med at bruge nem ID f.eks. på denne komputer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I går ringede en mand 2 gange på min kones mobil... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Arrh @Efry - din forklaring er sg. da langt ude.. COOP kunne da blot ligge den på websiden.. (og jo, jeg har givet lov til at de kontakter mig..)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Bare gør som jeg gør:
De ringer og begynder "salgstalen"
Jeg siger "lige et øjeblik"
Så lægger jeg telefonen på bordet og fortsætter med det jeg nu var i  gang med da de ringede... så er det et spørgsmål om hvor længe de gider vente indtil de selv lægger på...

Hvis jeg har god tid, så kan jeg finde på at besvare deres råb et par gange, og så lægge dem tilbage på bordet, fordi de tror jeg lige er ved noget andet og så vender tilbage til dem.

Så ringer de da ikke og forstyrrer andre mens de "ligger på mit bord"   
Den virker på alle former for avis-forsikrings-sælgere eller andre svindlere der er ude efter dine penge   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nu skrev jeg udtrykkeligt, at det måske var årsagen. 

Hvor mange meddelelser tror du de skulle lægge på deres webside, hvis de skulle meddele det hver eneste gang, der var en phishing-mail eller SMS i omløb?

Jeg modtager i hvert fald en del af disse "nigeriabreve" hver eneste uge fra diverse "firmaer", så jeg tror da, at langt de fleste blot sletter dem, som COOP også gør i det aktuelle tilfælde. Jeg ville i hvert fald have mig frabedt, at alle de firmaer, der var blevet misbrugt et eller andet sted i landet, sendte en advarselsmail til mig.

Jeg var sådan set lidt klar over at det bærer i den retning, bare forbandet ærgerlig at det forekommer så tit som tilfældet åbenbart er. 

 Har også for 2-3 år siden  fået mail fra en Madrid  advokat, at jeg var indsat som særarving efter en gammel faster. Det drejede sig vist om ca 23 Mill- euro så vidt jeg husker. Hendes navn var korrekt m.m. 

Jeg ved godt at hun var lidt velhavende og var bosat en årrække i Spanien inden hun døde for ca. 20 år siden  i DK. Men så velhavnede tror jeg alligevel ikke på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis