telefon opkald om hacket komputer.

I går ringede en mand 2 gange på min kones mobil og fortalte at hendes komputer var hacket. 

Det var på Engelsk med tydelig accent. " I am calling from tecnical service and can tell you that your computer has been hacked

Jeg fik telefonen og sagde i 1. omgang " No interest"

Han fortsatte " It`s not about interest your computer has been hackes." 

Jeg afsluttede med at sige " Oh man you are a very funny guy I am hanging up now

Da han ringede igen sagde jeg kun det om funny guy. 

Hvad går det ud på, og hvordan har de telefon nummer m.m. Jeg tør ikke sådan at gå videre da jeg er sikker på at han er smartere på det felt. Og hvad kan man gøre, lade være med at bruge nem ID f.eks. på denne komputer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Han ved formentlig ingenting om dig, og kan ikke gøre noget. Det er derfor han vil sælge dig hjælp, for at få adgang til jeres pc via et stykke remote software ham vil bede jer installere.

Lister med telefon numre florerer på nettet, og handles mellem ligesindede. De får dem fra krak eller andre steder.


Elektronikteknikeren

De ringer også tit til mig. Oftest fra et dansk telefonnummer. I princippet kan de foretage opkaldet fra et hvilket som helst telefonnummer. Det er let nok. 

Bare smid røret på og lad være med at gå i dialog med dem. De spilder din tid. De er kun ude på at narre dig!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er blevet ringet op mange gange på min fastnet telefon , det er opkald fra udlandet , sikkert Afrika , og på engelsk , kort og godt så får man at vide at man har vundet et størrer beløb i US dollar , og  endda i et lotteri jeg ikke anede jer var med i , jeg skulle bare opgive kontonummer , udløbs dato og kontrolciffer så ville min gevinst blive overført til min konto .

Der er kun en ting at gøre , smid røret på så hurtigst som muligt , men hvor har de ens nummer fra , det er åbenbart seniorer de går efter.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg er flere gange blevet ringet op af engelsk talende mand/kvinde med indisk accent og som påstod, at de ringede fra windows, de siger ikke Microsoft. Nogen gange siger jeg bare, at jeg ingen computer har. Sidst spurgte jeg om IP adressen på min computer, som de måtte kende for at kunne se, at der var noget galt, så gav de op. Så længe du ikke opgiver nogen oplysninger, sker der intet.


fase
Annonce

En lille ekstra ting her.. du får en sms om at dine COOP points er ved at udløbe.. og du kan skynde dig at bruge dem - til en I-Phone eller andet "fedt"?? og du har vildt mange points, der udløber.. med COOP logo og alt.. :-( 


Det er SNYD/Hack/ eller hvad men nu vil kalde det..!!

Jeg har rapporteret det til COOP - og fået svaret.. 

Vi er informerede om dette, og du skal blot slette mailen.. 

Men.. De gør ikke en Fukin..g ski.. ved det, og ligger det ikke på deres side :-(

"tak" COOP - for at fortsat forlede jeres brugere i denne - meget vellignende fælde ':-(


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan hente en app der hedder 180. Den skriver hvem der ringer/ og advarer hvis andre har repotret om svindel eller marketing. De ringede også til mig, mega irriterende, jeg hentede appen og har valgt den skal blokke alt , hvad der er repoteret om svindel

"tak" COOP - for at fortsat forlede jeres brugere i denne - meget vellignende fælde ':-(

Jeg har fået en mail fra COOP om den falske mail.


fase

ok - så er der da nogen, de advarer.. jeg har ikke fået den mail :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu må intet firma og heller ikke COOP kontakte dig, uden at du har givet udtrykkelig tilladelse til det. Det kunne måske være derfor de ikke har sendt noget til dig.

I øvrigt får de fleste af os da vist jævnligt sådanne Fishing-mails og telefonopkald. Skulle firmaer udsende mails til alle, hver gang de blev gjort opmærksom på, at sådanne hændelser forekom, skulle der godt nok sendes mange mails ud hver dag.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis