Skal man købe radiatorer af vvser?

Vi er i gang med en større renovering af et lille hus. Vi har boet her mange år, så det er tiltrængt og vi kender huset og vores brug af det rimelig godt.

Vi har vvser til at flytte alle rør og lægge dem ned i gulve. Det nærmer sig de 50.000 kr, så synes ikke vi er nærige med fagmænd. 

Da jeg siger vi gerne selv vil anskaffe radiatorer, da jeg endnu ikke helt har besluttet mig for hvilke der vil passe bedst (og det er self også med hensyn til hvor meget de kan yde), og helst ikke vil tage en forhastet beslutning, siger vvser, at dem vil de gerne have lov at sælge til os. Og så var der ellers målt op og besluttet hvilke det skulle være. 

Arbejdet begynder først om en lille måned, og vi har stadig nogle ting i indretningen vi går og flytter lidt frem og tilbage på - da det er et lille hus og vi skal planlægge efter det. 

Kan jeg godt igen gøre opmærksom på, at vi gerne selv vil bestille de radiatorer så vi får nøjagtigt dem vi ønsker?? 


God lørdag 


 

Vi er i gang med en større renovering af et lille... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan ikke bare sige at en radiator kan afgive (den forbruger ikke) 65W/m2. I de tekniske tabeller over radiatorer er opgivet hvor mange W radiatoren kan afgive ved en bestemt fremløbstemperatur. Der er tit angivet et par temperaturområder, hvor varmeafgivelsen (W) så også er forskellig. Alt afhængig af isoleringsgraden regnes med et antal W/mpå mellem 40 og 100 W/m2.


fase

Som i alle andre enterprise sager er kommunikation et must. På mandag ringer du til VVS og fremlægger dine ønsker. Hvilke dimension og hvilken type radiator har han tænkt sig til hvert rum. Og hvad er prisen på hans arbejde hvis der står tilsvarende radiatorer som du har indkøbt. Så får i en snak om det, og han mærker at det er noget der interesserer jer.

Længere er den ikke. 

I øvrigt kan radiatorer være 1 - 2 - eller 3 lags. Så en mindre radiator kan afgive meget varme med flere lag.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du vil sammenligne priser, er det vigtigt det er sammen type/fabrikat du sammenligner, samt om de er lakerede, eller blot grundede.

 


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg mener klart ikke, at det @Gregeren siger med 300% af prisen er korrekt.. Ikke hvis men har kommunikeret med sin VVS'er på FORKANT!
men kommer man og vi have ham til at tilslutte "billig-bras" - så ville vi da også tage ekstra - det er jo os, der står som ansvarlige.. Hvem skal ellers betale??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis jeg monterer materiel, som kunden selv har indkøbt, er det da kunden, som står med ansvaret for det købte materiel. Det kan da aldrig være dig, når du ikke har leveret materiellet. Det være sig EL eller VVS.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis