Skal man købe radiatorer af vvser?

Vi er i gang med en større renovering af et lille hus. Vi har boet her mange år, så det er tiltrængt og vi kender huset og vores brug af det rimelig godt.

Vi har vvser til at flytte alle rør og lægge dem ned i gulve. Det nærmer sig de 50.000 kr, så synes ikke vi er nærige med fagmænd. 

Da jeg siger vi gerne selv vil anskaffe radiatorer, da jeg endnu ikke helt har besluttet mig for hvilke der vil passe bedst (og det er self også med hensyn til hvor meget de kan yde), og helst ikke vil tage en forhastet beslutning, siger vvser, at dem vil de gerne have lov at sælge til os. Og så var der ellers målt op og besluttet hvilke det skulle være. 

Arbejdet begynder først om en lille måned, og vi har stadig nogle ting i indretningen vi går og flytter lidt frem og tilbage på - da det er et lille hus og vi skal planlægge efter det. 

Kan jeg godt igen gøre opmærksom på, at vi gerne selv vil bestille de radiatorer så vi får nøjagtigt dem vi ønsker?? 


God lørdag 


 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du godt - men det bliver nok ikke billigere, da VVS'eren så blot finder noget andet at tjene på.

Jeg ville finde ud af det i samarbejde med ham (han bør jo vide alt om ydelse m.m.)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du bliver nødt til at beskrive hvilken aftale der er lavet noget bedre. Han har målt op og I har fortalt ham hvilke radiatorer I har valgt han skal sætte op. Sådan hører jeg det. Ikke at det er bindende og ikke kan annulleres, men det lyder til at I har en aftale.

Han har måske endda lagt rørene så de passer til de valgte radiatorer.

Du bliver nok nødt til at gå i dialog med ham. Har han lagt rørene så de passer til radiatorene, har han selv bestilt/modtaget de valgte radiatorer, kan han opsætte dem I ønsker i stedet osv.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du kan vel fortælle VVS'eren, hvilke radiatorer, du vil have, men de skal jo også være dimensionerede til rummets størrelse og til fremløbs temperaturen. Hvis du kender størrelsen på radiatorerne, kan du bede VVS'eren om en pris på dem og så sammenligne med, hvad du selv kan købe dem til i f.eks. Bauhaus.


fase

Det er et overslag, ikke bindende og med mulighed for forbehold fra begge sider. Både min mand og jeg er dog glade for denne vvser, og enige om det er det firma vi vil bruge. 

Det handler ikke om prisen på radiatorerne. De er blot inkluderet i overslaget uden udspecificering, så prisen kender vi som ikke. Det handler om at jeg godt vil være sikker på om der fx kan stå et skrivebord eller hænge en reol ved siden af uden karambolage. Og om man ikke kan stille krav til hvilken radiator man vil bo sammen med de næste 20 år, især når man selv betaler. 

Og jeg vil være træt af at ønske en specifik radiator, og så ikke kunne få den, fx fordi han har en anden leverandør? 

Nå, men når jeg har nogle helt specifikke bud på hvilke vi ønsker størrelses og synsmæssigt, kan jeg så godt sende de specifikke til ham, og så forvente han kan skaffe dem? 

God lørdag 


 

Det handler om at jeg godt vil være sikker på om der fx kan stå et skrivebord eller hænge en reol ved siden af uden karambolage. 

Hvis der ønsker om dimensionen på radiatoren, bliver du nødt til at spørge om, hvilken radiator der er valgt til det sted. Du spørger simpelt hen om radiatorernes størrelse og udformning. VVS'eren kan skaffe de radiatorer, I ønsker, men I bliver nødt til at tage hensyn til dimensionerne på radiatorerne..


fase
Annonce

Hvis du kan finde frem til de radiatorer du ønsker og du kan købe dem, så kan han også. 

Men det er ikke sikkert han tjener på dem, hvilket jeg ikke ved hvordan han vil forholde sig til. 

Derudover, så skal ydelsen af radiatoren passe med rummet, og det kan jo være at de størrelser du gerne vil have ikke er et match ift det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg er godt klar over ydelse og dimissioner skal passe.. Og det er igen et lille hus vi taler om. Med få radiatorer. Som det ene sted fx hellere skal være bred end høj eller omvendt. Men selvfølgelig skal være der. Ej jeg synes det er helt håbløst ikke at få noget nærmere af vide om dét. 

Nå. Men de er helt sikkert ikke bestilt endnu, og det drejer sig om 10-20 cm den ene eller anden retning, så jeg vil henholde mig til at - Hvis jeg kan skaffe dem, kan han helt sikkert også. 

Det kan simpelthen ikke passe man ikke kan være medbestemmende ift hvordan ens radiatorer ser ud, fordi vvseren synes det er lidt ligegyldigt. 

De gamle radiatorer har nu været øjebæer for os i over 10 år, så der skal ikke nye øjebæer ind i stedet :-) 


 

Det er dig der betaler, selvfølgelig kan du bestemme hvilken radiator der skal op.

Men han vil sikkert gerne hjælpe med at skaffe dem, da han ellers har svært ved at sælge dem til 300% af prinsen.


Elektronikteknikeren
  • Hvordan udregner jeg, hvor stor min radiator skal være?

    For at udregne, hvilken radiator der passer til et rum, skal du kende rummets størrelse. En radiators forbrug er ca. 65 Watt pr. m2 og hvis rummet er på fx 15 m2 lyder regnestykket således: 15 x 65 = 975W. En radiator på 975W vil altså være passende.

  • Til toppen

    Hvor mange m2 dækker radiatoren?

    En radiators forbrug er ca. 65 Watt pr. m2. For at regne det areal ud, som radiatoren kan varme op, skal du dividere radiatorens Watt med 65. Hvis en radiator fx yder 1200W bliver regnestykket: 1200/65 = 18,5 m2. Radiatoren passer altså til et rum på 18,5 m2.

Hedestoker har prisgaranti, så jeg tænker deres listepriser på radiatorer kan være et godt udgangspunkt. 

https://www.hedestoker.dk/4554_altech_radiator_type_22_hoejde_500mm.html?gclid=EAIaIQobChMIkPmUxu-q3QIVxuF3Ch1fFAnzEAQYASABEgLVFvD_BwE

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis