Vådrumssikring eller dampspærrer i loftet på badeværelse

perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Jeg skal til at lave nyt badeværelse på vore 1. sal hvor der kun er ca 2,10 m til loftet. Jeg har valgt at bruge 15 mm fibergips på både vægge og loft. Pga. den lave lofthøjde vil jeg gerne montere spots i loftet.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg skal lave dampspærre i loftet. Enten kunne jeg lave det traditionelt med folie bag ved forskallingen i loftet men pga. den lave loft højde er jeg ikke interesseret i mere forskalling end et alm. forskallingsbrædt og så bliver det svært at indgår at bryde dampspærren når jeg monterer spotsne. Jeg kunne også smørre vådrumssikrings på loftet og lade det være dampspærren, men så har jeg igen problemet med at dampsærren bliver brudt når jeg montere spotsne. 

Er der nogen der har nogen holdning til hvilken løsning der er den bedste, folie/vådrumssikring, og hvad gør jeg i så fald med spotsne? Er der en bedre løsning end spots til et badeværelse med lav lofthøjde?

-
torbenj
torbenj
Postnr: 8721
torbenj torbenj

Hej perhans,

Når du gerne vil have spots i et loft, hvori der er en dampspærre, så er dette en af de bedste løsninger, så vidt jeg er informeret: https://www.el-grossisten.dk/komple...gKalvD_BwE

Jeg vil egentlig ikke forklare så meget her, da du kan læse om kassen på hjemmesiden, som jeg linker til ovenfor.

Jeg kan have misforstået "problematikken" - i så fald må du gerne lade mig vide det...

Jeg håber, at det må hjælpe dig, så du får et flot loft med spots og en tæt dampspærre!

Hilsen fra

Torben

perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Hej Torben,

Det kunne godt være en løsning men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan den monteres i forhold til f.eks. plastfolien i dampspærren, du har ikke tilfældigvis et billede?

-
Vil du være med? Log ind for at svare.