dør/ port til fyrrum

subwoof
subwoof
Postnr: 9870
subwoof subwoof

Hej

Jeg skal have en anden dør/port i mit fyrrum. Den skal være omkring 2,5 meter i bredden, så der kan gå 2 paller ind ved siden af hinanden.

Jeg er lidt begrænset af højden, der er ikke plades til en rulle port eller lignende.

Fyrummet ligger i den ene ende af stuehuset, dog ikke i den "pæne" afdeling. Men den skal være rimelig vis tæt og værd at kigge på.

Så jeg er kommet frem til 2 forslag. 

Jeg laver selv en dobbelt dør, med isolering osv. mine evner rækker nogenlunde til at få sådan en tæt og beklæde den med plader eller noget andet udvendigt.

Ulempen er at den stjæler plads til karm hele vejen rundt (måske dropper jeg bundstykke)

Eller lave en skydeport, altså en port der hænger i en skinne i toppen.

Denne kunne også laves isoleret, og med nogle gode port styr i bunden, kan den komme helt tæt på muren.

Men er der nogle der har forslag til hvordan man får tætnet sådan en port? noget der er lidt bedre en gamle rundballe remme rundt i kanten og et væsk halm når der er vind på.

Eller andre forslag ?

Hullet vender mod syd, og er rimelig godt skærmet af, men der kommer selvfølelig vind på af og til.

Tak

TRRA
TRRA
Postnr: 2770
TRRA TRRA

hmmm.. med gammeldags portbeslag monteret udvendigt behøver du ikke karm. omvendt er det nok endnu sværere at isolere. Der findes tætningslister til porte, som grundlæggende er store gummilister til både væg og gulv, inklusiv til skydeporte.

Mvh TRRA
perhans
perhans
Postnr: 4320
perhans perhans

Nu skriver du at det er fyrrum, så skal det vel være en branddør? En branddør kan du ikke selv lave. Hvad siger skorstensfejeren? 

-
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Bygge ny karm til port
    Lav-Hus
  2. Fyrrum
    Lav-Hus
  3. r
    Lav-Hus
  4. Branddør til fyrrum
    Lav-Hus
  5. Port/dør