Mår i væggen, forsikringsproblemer

Thebigbad
Thebigbad
Postnr:
Thebigbad Thebigbad

Hej Lds’ere. Desværre har der været mår i vores hulmur, som er gnavet igennem vindpap og har ædt meget af vores isolering. Jeg opdagede det i et hjørne, og tilkaldte forsikringen. De ville kun dække det lille stykke, og lige så snart et intakt felt kom til syne, ville de stoppe. Velvidende at den kan rende hele vejen rundt i hulmuren! Derfor rev jeg alle vægpladerne af, og der var jævnt fordelt 25 felter den havde ødelagt. De vil nu kun dække materialer til de felter hvor der er gnavet, og intet derimellem! Kan det virkelig være rigtigt?

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

De må vel dække både materialer og arbejdsløn. Normalt når man har forsikring til at betale så er det dem der skal sørge for at løse problemet minus selvrisiko naturligvis. 

Men ellers er det jo en kendt sag at det er lettest at have med forsikring at gøre når man blot skal betale. Når de skal til at dække noget så stritter de imod. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
larsen56
larsen56
Postnr:
larsen56 larsen56

Der dækkkes kun skader.

Hvis du har løst til at skifte alle vægplader, så er det egen regning.

Eller kan du jo bare montere dem igen.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Ja men det er vel nødvendigt at tage alle plader ned for at se skadens omfang. ? ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
larsen56
larsen56
Postnr:
larsen56 larsen56

Ja men kender jo ikke lige en mur med vægplader mgl. foto.

Men kan også vende problemstilling om, køb et lortehus.

Riv alt ned, få betalt halvdelen af forsikring.

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Jeg tror det står og falder med om du har en tillægsforsikring til den almindelig husforsikring.   

Ps. Jeg har aldrig hørt om mår der ligefrem æder isolering.   

Thebigbad
Thebigbad
Postnr:
Thebigbad Thebigbad

Jamen så fjerner det, væk er det i hvert fald mere eller mindre jeg mener bare, at når man konstaterer der er mår, så må man da vide omfanget?

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Som sagt, så tror jeg mange husejer bliver overrasket over at en almindelig husforsikring sjældent dækker følgeskader efter skadedyr som i dit tilfælde, med mindre man har tegnet en tillægsforsikring.   

Vil du være med? Log ind for at svare.