Al-Ko græsslåmaskine driller...

Hej

Min Al-Ko græsslåmaskine med 3,5 hk B&S motor driller voldsomt. Den er lidt svær at starte og efter ca. 1-2 min drift begynder den at gå ujævnt og lukker ned. Herefter er den umulig at starte igen (i et stykke tid) - øv . Jeg har skiftet tændrør, luftfilter og membran i kaburator og benzinen er frisk - intet hjælper. Sidste år skiftede jeg de 2 små fjedre ved kaburatoren. Hvad filen kan der være galt ?? Det er som om at den ikke får benzin nok...??? 

Hjælp vil være meget kærkommen :-)

Den er min anden B&S motor gennem 20 år - laver STIGA bedre motorer ???

Mvh. Torben






Med venlig hilsen
Thorsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der ikke er tænding på motoren lige efter den går død (vådt tændrør og ingen gnist) vil jeg diagnosticere fejlen til at være en dårlig tændspole. Det er absolut ikke en sjælden fejl på de motorer.

Desværre er en ny tændspole temmelig dyr af ny men hvis du kan finde en anden lignende gammel motor, vil du opdage man kun køre med en type tændspoler gennem mange lange år og så det er bare at hapse.

Pøj pøj med reparationen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Havde selv tænkt tændspole, og var kommet frem til at den var temmelig (for) dyr :-(

Prøve måske på brugtmarkedet


Med venlig hilsen
Thorsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis