Indbygningstermostat - dybde?

mbaadk
mbaadk
Postnr: 9230
mbaadk mbaadk

Hej

Hurtigt spørgsmål - På et Grohe Smartcontrol sæt, er indbygnings dybden 75 - 105 mm, vil det så sige at termostaten fylder mellem 75 - 105 mm i væggen? Altså vil resultatet i en gasbeton væg på 75 mm blive noget spøjst :D ?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

Ja det vil ikke kunne lade sig gøre da du har fjernet grundlaget for at fastgøre indbygningsdelen. 

Hvad er der bag de 75mm gasbeton?

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk

Der er sønnikes værelse Termostaten kan sidde på den væg eller ydremuren.

Om alt er, så kommer jeg til at skulle lave en ekstra væg for at få plads til termostaten. Hvor meget væg bør man have hvis man skal sætte en indbygningstermostat op - jeg tænker at lave 50 mm fermacell, så er der 30 mm gasbeton bag termostaten?

Hilsen

christiannielsen
christiannielsen

Du må lige se i producentens montagevejledning. Hvis indbygningsdelen skal skrues fast, så skal der som minimum være til rawpluggens længde. Hvis den skal mørtles er 30mm vel fint nok hvis den også fastgøres i din 50mm fermacell.

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk

Diagrammet ser sådan her ud, og jeg kan ikke umiddelbart se dybden på den nederste del??

Hilsen

christiannielsen
christiannielsen

Altså 75-105 mm betyder at du kan have mindst 75 bag mur men max 105 bag mur. Så hvis du monterer indbygningsdelen mellem de to mål, så kan du montere den udvendige del når muren er malet etc.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Gasbeton overligger i bærende mur
    Lav-Hus
  2. PGO G-Max optræksproblemer
    Knallert & Scooter
  3. Indbygnings-spots
    Lav-Hus
  4. Overfræser dybde
    Værktøj og maskiner
  5. Erfaring med Fermacell akustikloft
    Lav-Hus