Larm fra loftet

Mec9
Mec9
Postnr:
Mec9 Mec9

Hej

Jeg har henover de to seneste somre oplevet lidt knagen og bragen på loftet. Jeg har lokaliseret det til at det er mit hårdeundertag(træfiberplader) larmen kommer fra. Er der nogen der kender til problematikken, og hvad kan afhjælpe det?

Mvh Mikkel

Mec9
Mec9
Postnr:
Mec9 Mec9

Jeg har tænkt overmulighederne kunne være ventilation af loftrummet, har derfor sat et par ekstra ventilationsriste i begge gavle, og overvejer at gå taget igennem for fugleredder, hvis det kan være en af grundene til der ikke af ventilation mellem undertag og tegl?

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

eller blot den simple ting at det er lavet af træ og da træ er et levende materiale vil det altid give sig lidt ved temp. forskelle, meget normalt at træværk larmer lidt  ind imellem specielt i lidt ældre huse 

Orla Nautrup
Orla Nautrup
Postnr: 7870
Orla Nautrup Orla Nautrup

Hej 

Jeg havde nogle kunder for nogle år siden som klagede over det samme, og da det især var et problem når solen brød igennem, skønnede jeg at det skyldtes at undertaget jo er fikseret ret godt, og "rykker" i tagkonstruktionen.

Leverandøren havde som sædvanligt aldrig hørt om problemet.

Klagerne har jeg ikke hørt længe, og jeg taler da jævnligt med kunderne.

Mec9
Mec9
Postnr:
Mec9 Mec9

Mfrost: Jeg er helt med på at træarbejder, jeg mener bare ikke det bør være i dette omfang.

Orla: De har ikke gjort noget aktivt?

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Nisser plejer først at komme til Jul.. men det kan være trolde ;-)
De er normalt udenfor - men kan hænde, at de kommer ind.

Beklager, at gøre tråden useriøs - men Nisserne startede  ;-)

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Mec9
Mec9
Postnr:
Mec9 Mec9

Skæææægt - men problemet er nu ikke så skægt🙂

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

hmm nu tror jeg heller ikke på nisser... for de lyver nemlig heldt vildt    

nå men for at være seriøs så kan trær sagtens arbejde så meget at det giver nogle små brag hver gang det rykker sig lidt, for som du skriver så er det om sommeren og det kan blive MEGET varmt under et tag så jo træet kan sagtens give sig meget 

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Beklager - men nogen gange er det svært at holde trolde og nisser fra tastaturet   

Der kan måske være nogle samlinger, der er for stramme..? Det er vel kun ved vældig høje temperaturer - eller?

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Vil du være med? Log ind for at svare.