Kommentarer til projekt: Skævt gulv på første sal

Her samles kommentarer til projektet: Skævt gulv på første sal

Kommentarer vises både her og på projektet.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et meget smukt gulv hvis det blev slebet. 

Det behøver nu ikke at være tommestok eller vaterpas fra den tid det var galt med. Det kan sagtens være bygningen der over tid har givet sig. 

Jeg ville slibe gulvet og lakere det, og så lade skævhederne være som de er. 

Eneste anden mulighed er at pille gulvet op, og rette forskalling op nedenunder før der bliver lagt ny gulv.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak Erik!

Ingen af dine løsningerne er mulige her.

Ladr jeg det stå er det jo en sikker K3 med advarsel og ansvarfraskrivelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej Dan.

Eriks forslag med at pille gulvet op og rette med påforing af forskalling på bjælkelaget, er både overkommeligt og billigste løsning såfremt du kan genbruge gulvbrædderne.

Det sidste plejer ikke at være noget problem. Junkers trægulve plejer at være kram.

Sammenlignet med spartling og nyt gulv, er Eriks forslag det mest økonomiske. Desuden har du ingen garanti for at det grundlæggende problem er løst hvis bygningen har sat sig med din plan.

Okay - det sviner, men det gør spartling med alt hvad det medfører også. Du har samtidig muligheden at få isoleret om nødvendigt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Og hvorfor skulle det egentligt være en K3er? Som skrevet kan det sagtens bare være bygningen der har sat sig. Jeg ville faktisk være overrasket hvis det fremgik af en rapport 


Ask

En opgørelse har vist at huse opført i 70'erne indeholdt flest fejl og mangler af større eller mindre grad. Man anslår at op mod 90% af husene er fejlbehæftede.

Mit gæt er, at det er etageadskillelsen der ikke er helt stabil. Det basere jeg på trægulvet, hvor stødende er tydeligt markerede.

Lakerede gulve får med tiden ofte afgrænsede misfarvninger ved stød og samlinger efter vask og almindelig færdsel, hvis gulvet ikke er helt stabilt. Junkers gulve var som regel lakerede.

Det skyldes at lakken krakelere så vand og snavs kan samle sig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tak for vurderingen!

Jeg er enig i at fejlen ligger i etageadskillelsen, og du har ret i din vurdering af parketgulvet, men det er ikke det spørgsmålene går på...

Nej  jeg er godt klar over at det var spartling der var sidste spørgsmåli tråden, men inden du kommer dertil skriver du om nem og prisbillig. Og det har jeg svaret på. Så m.h.t. spartling vil jeg svare ud fra min erfaring.  

Min erfaring siger mig at det ikke kan lade sig gøre at spartle over et trægulv, og lægge ny gulv over. Spartlingen vil hurtigt knække ved bygnings bevægelse og så vil du risikere at det "roder sig sammen" så du efterfølgende får buler i gulvet. 

Ligeledes skal der jo tages alle mulige hensyn ved døre og skabe så gulvhøjden ikke kommer til at genere der. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kan godt lade sig gøre med fiberspartel, men det mest rigtige ville være at pille gulvet op og få rettet skævheden i bjælkelaget

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for jeres input der alle er med til at jeg kan træffe den bedste løsning, så endelig bare fortsæt med at byde ind, jeg kan kun blive klogere af det.

Det er egentlig en opgave der er affødt af at jeg vil sætte huset til salg og gerne vil fjerne så mange af de kedelige K3 der kan være og nu er jeg kommet til gulvet på 1.sal og den omtalte hældning. Jeg er i tvivl om det vil udløse betænkelige bemærkninger og ansvarfraskrivelser i tilstandsrapporten.

Jeg vil blive meget overrasket over om det overhovedet nævnes. 

Det er derimod sikkert at der kigges ned i afløb på bad. Hvis der er beton imellem afløb og ramme til rist er det en sikker K3.

Ligeledes utætte tag,  tagrender / nedløb. 

Manglende udluftning i tagrum. 

Vinduer der er ved at rådne i bund.

Det er 3-4  områder hvor der næsten altid er noget at skrive om i huse af den alder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også