Afløb badeværelse

Miraculix
Miraculix
Postnr: 7830
Miraculix Miraculix

Hej

Min forsikringsmand var ikke tilfreds med udførelsen af gulvafløbet - afløbsskålen når ikke helt op til fliserne. Det skulle jeg få lavet i orden inden forsikringen ville dække en evt. rørskade. Er det en murer eller kloakmand jeg skal ha` fat på ?

Mvh.

Knud Erik

Mvh.

Knud Erik

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Det kommer an på hvordan det kan løses, men som minimum er det en murer. Hvis der så skal ny skål i eller på anden måde ændres på afløb er det VVS i tillæg.

Er det plast eller stål? Nyt eller gammelt?

Elektronikteknikeren
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det er den meget klassiske K3 i tilstandsrapport. Sådan ser det ud i 90 % af alle de afløb der er lavet på det tidspunkt. 

Mon ikke en murer har en løsning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Jeg tror først det bliver som forsikring ønsker når skålen er skiftet.

Elektronikteknikeren
gah
gah
Postnr: 2770
gah gah

Jeg er blot nysgerrig, hvordan er forsikringsmanden blandet ind i dette ?

Er det i forbindelse med en tilstandsrapport, fordi sådan ser mit gulvafløb da også ud og, jeg har da en skjulte rør forsikring.

Men min forsikring er også tegnet for en del år siden.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Ved nytegning af forsikring kan de tage forbehold for noget de ikke vil forsikre. Jeg havde forbehold m.h.t. stern på carport der var rådnet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Miraculix
Miraculix
Postnr: 7830
Miraculix Miraculix

Det er en del år siden jeg fik nyt forsikringsselskab, da mit gamle selskab blev lagt sammen med mit nye og de ville ikke acceptere måden afløbet var lavet på. Der blev lavet en anmærkning i policen om, at rørene i badeværelset ikke var dækket ved en evt. skade. Forsikringsmanden som synede huset dengang sagde : "At hvis ikke jeg fik det lavet ville han anbefale at jeg gav det en gang tjære", som jeg så gjorde. 

Jeg har spekuleret noget på, at det nok billigere, at få det lavet end at jeg selv skal betale vis uheldet er ude. 

Mvh.

Knud Erik

gah
gah
gah gah

Ja men kommer de ud og syner husene ved nytegning, jeg troede at det var parpirarbejde, forstået på den måde at fx huset er fra 1984, så derfor koster en rørskadeforsikring xxx kr.

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor og hvordan at en forsikringsmand kommer ind i huset og bruger tid på at gennemgå huset.

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Forsikringen sender normalt en byggesagkyndig til at gennemgå huset, hvis de vil se hvad de skal forsikre.

Søren O
gah
gah
gah gah

Så må jeg vidst hellere holde fast i mit gamle forsikringsselskab, samt holde lav profil.  😳

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Godt forsikringsselskab???
    Over hækken
  2. Tilstandsrapport!!..
    Lav-Hus
  3. Tilstandsrapport..
    Jura, reglementer og krav
  4. Forsikring
    Lav-Båd
  5. forsikring
    Jura, reglementer og krav