Min plæneklipper smider klingen

Hej alle

Vi har købt ny plæneklipper i foråret, og har af gode grunde ikke brugt den mere end et par gange. I dag skulle den så sættes i sving og efter ca. 3-400 kvm lød den meget underlig i motoren og gik efterfølgende i stå. Efter påfyldning af både brændstof og olie opdagede vi at selve bladet kun sad helt løst.. Så skruede vi det fast igen og efter 30 sej sad skruen helt ude igen. Bladet sidder fast med skrue op i en "cylinder". Rundt om cylinderen sidder en slags "kilerem" der trækker cylinderen rundt og dermed også bladet. Min tanke er at cylinderen ikke kører ordenligt rundt, altså at der er modstand og derfor skrues skruen ud der holder bladet. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Nogen der forstår ovenstående lange skrivelse og som kan hjælpe? 

Pft. 

Hilsen Anna 

Hej alle Vi har købt ny plæneklipper i foråret, og... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Lige et spørgsmål, da det er lidt svært at se på billederne: I har ikke vendt klinge på hovedet?

Normalt skal "skærene" sidde nedad på klingen, i forhold til græsset. Det forudsætter, at skærene vender fremad i omdrejningsretningen. Normalt roterer klingen i visernes retning, set oppefra.


Træd ikke på mine ledninger :o)

@Gregeren... Nogen forslag til hvad jeg gør? 

@bobenontot

Jeg prøver lige i morgen at gennemskue om det sidder omvendt på. 

Indrømmet jeg kan aldrig huske hvilken vej bolten skal løsnes for at afmontere kniven på plæneklipperen. Men kan bolten mon arbejde sig løs - ligesom det man høre og læser om med løse hjulbolte på biler - vist nok altid i venstre side. ?

Husk at den store spændeskive skal vendes  den rigtige vej, den buede side udad.


Ja kniven har i fået vendt på "hovedet". De flader der slår græsset skal være de laveste, om man må skrive det på den måde.   

Der plejer at sidde en kraftig fjederskive mellem den store spændeskive og boltens hoved. Den lille spændeskive vil jeg mene er uoriginal og nok også grunden til maskinen smider kniven.

Men hvis maskinen ikke er ældre vil jeg foreslå i indlevere den til garantireparation hvor den er købt, da den da den ikke skal miste sin kniv under brug.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis