Beskidt karburator til texas plæneklipper TG475

Hejsa...

Har købt en brugt plæneklipper, som har kørt fint i en sammenlagt 2-3 timer. På det sidste begyndte motoren at køre ujævnt, men fungerede dog. Til sidst kunne jeg starte den, men motoren gik ud efter en 10-20 sek. Googlede mig lidt frem, hvor jeg bl.a. læste at luftfiltret skulle tjekkes. Da jeg åbner ind til luftfiltret konstaterer jeg, at der slet ikke sad noget luftfilter. Ergo har den kørt i stykke tid helt uden. Da jeg åbner ind til karburator kan jeg se, at karburatoren er ret beskidt. Hvilket giver god mening pga. mangle luftfilter. 

Nu er spørgsmålet hvordan jeg så renser den ? Og med hvad ? Har også set på en video at man skal åbne helt ind til karburator og luft rense nogle små pinde der sidder derinde.

Jeg har bestilt et nyt filter hos texas og en ny membran også...


Håber i kan hjælpe


Mvh Kristian  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der findes karburatorrens på spray, bremserens er også fint.

Jeg har som regel brugt sprit, det fungere også..

Har du ikke andet kan benzin også bruges..

Nu du har karburatoren afmonteret kan du jo ligesågodt adskille og rense den, blæs dyser igennem med trykluft. (pas på smådelene ikke flyver væk)

Nyt tændrør kan ofte gøre underværker, når motoren gør knuder, et nemt og billigt tiltag.


Vi prøver igen, i morgen --

Det sikkert mest nødvendige er at du tager svømmerhuset af karburatoren (den gullig-blanke "klokke") og renset den for snask og vand. Benzin er helt fint til afrensning og så har du det lige ved hånden.   

Sidder der ikke også et benzinfilter mellem karburatoren og tanken ? Det skal være så rent der kan løbe en deciliter (alm kop) gennem hvert andet minut. Normalt skifter man filteret ud hvis det er ved at være stoppet til.

Kan du ikke få karburatoren til af fungere efterfølgende koster en ny kr. 250-300 ved www.texas.dk  Så har du både seler og livrem i baghånden.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis