Hvilken lyskilde skal jeg bruge?

Hej LDS

Jeg har i mit værksted opsat nogle Nordlux Works lamper, med 1212mm T8 18W LED rør i. Det ene rør er dog gået i stykker, og jeg har derfor forsøgt at finde et nyt. Jeg fandt, med hjælp fra en ansat i Silvan (det var det eneste sted de havde en ekstra lampe), et fra Philips som skulle passe, men da jeg satte det til sprang det. Nedenunder kan i se det oprindelige rør fra Nordlux og det nye fra Philips.

Jeg synes jeg har søgt hvor jeg lige kunne tænke at de havde det rigtige, men er ikke blevet klogere. Er der nogen der kan hjælpe, eller skal jeg bare købe en ny lampe for at tage røret fra den, og så håbe at lamperne holder i mange år?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg går ud fra at armaturet er forberedt til LED drift?

Før man skifter led rør skal man lige undersøge om forbindelserne er de samme på det nye rør, da der er forskellige "standarder" alt efter producenten. Du kan ikke bare ukritisk sætte et nyt rør op, så læs lige dokumentationen på hhv. armatur og rør.

Harald Nyborg har masser af led rør, som ikke koster kassen, måske de passer:

https://www.harald-nyborg.dk/54180/...rgiroer-mm


Elektronikteknikeren

Hvad er det så jeg helt præcist skal kigge efter? Det eneste sted jeg har kunnet finde Nordlux´s egne rør er i Bauhaus, og de siger at de har taget dem ud af sortimentet, og ikke har flere tilbage. Ikke engang på Nordlux´s egen hjemmeside kan man finde rørene separat.

Du skal læse dokumentationen som kommer med produkterne, idet nogle kun har strømtilførsel i den ene ende af røret, og andre bruger begge ender.


Elektronikteknikeren

Det eneste der står på lampens indpakning er at det er T8 18W LED, og på røret står der hvad man kan se på det ovenstående billede.

Det var ikke meget. Er der ikke en indlægsseddel?

Har du et typenummer eller lign. på armaturet, så kan man måske finde dokumentation i gogleren.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis