Brunt udtræk nederst på kældervæg

Hej alle
Kan nogle af jer mon se hvad der sker nederst på kældervæggen? Jeg har ikke den store erfaring med den slags. Først var det nederst på væggen, den fik herefter noget spærregrunder og ny maling, der gik nogle måneder, og nu er der brune udtræk kommet længere op i væggen. Væggen er af mursten/molersten med puds udenpå. Som man kan se på billedet, er der et toilet lige bag ved døren. Selve toilettet er ikke utæt, men måske er kloakken, som er af støbejern? Jeg håber lidt at det er kloakken, da vi har skjult rørskade hvor kloak skulle være dækket, sammen med stikledning.
Mvh Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner kælderfugt/vand som trænger gennem væggen.

I øvrigt er det no go med trægulv og træpaneler i kælderen.

Hvor meget bruges toiletet og er der også bad?


Elektronikteknikeren

Vores kælder har egentlig altid været helt tør, der er heller ikke kælder mod den ene side, da grunden skråner. Denne væg er en indetvæg inde midt i huset, og der er ikke noget at se andre steder end lige her, det et det som undrer mig. Vi har haft lejet kælderen ud, altså blev begge dele (toilet og bad) brugt dagligt. Badet ligger længst væk, gulvet skråner væk fra denne indervæg.

Apropos gulvet, er det en midlertidig (meget) billig løsning, vi er ved at spare op til at få isoleret og lagt nyt gulv. Man kan også se det er niveau op indtil badeværelset, dette vil vi også gerne have "fixet". Vi har 2,5m lofthøjde i det vi kalder kælderen. Godt halvdelen godkendt til beboelse.

Det var nu nærliggende at tro at det kunne have noget med faldstamme og toilet at gøre, når nu det skråner ind mod Hjørnet. Få det filmet af en kloak mand, så har i et godt grundlag for forsikring hvis der er noget at komme efter.

Og ellers er det nok opstigende grundfugt.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også