Bly fra gardiner og vinduer

Jeg har en del bånd fra gardiner med blybånd forneden. Det er små aflange perler indlejret i et tekstilrør. Der er måske et kilo. Men hvor kommer jeg af med det?

Om et par måneder skal nogle blyindfattede rider i vores hus erstattes af alm. Glas. Her vil jeg bruge glasset til glaskunst, hvortil det er særligt velegnet, men jeg skal jo befri det for blyrammerne først.

Hvad er reglerne?

Ingeborg







Når lysten driver værket
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Aflever det på genbrugsstationen, husk hansker hvis du røre ved det bare bly.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svaret.

Jeg har opgivet at ringe til vores kommunale Genbrugscenter for at høre om den slags.

Mit sidste spørgsmål: hvor skal jeg lægge ringbind (metal+pap). Der blev svaret: “i husholdningsaffaldet”. I din skraldespand. .....Hm..... jeg har 30 stk jeg skal af med...... så må du lægge dem der, hvor der er ting der kommer ned i genbrugsbutikken.......

Vi fik ikke sat vores skraldespand ned på vejen på tømningsdagen, som er hver 14. Dag. Da jeg spurgte på genbrugsstationen havde de ingen steder, hvor man kunne lægge nogle poser køkkenaffald, ..... men de kunne komme ud og tømme spanden for  250 kr.

Så forstår jeg bedre, hvorfor folk fristes til at smide affald langs vejene..... det kunne jeg dog ikke drømme om at gøre.

Ingeborg


Når lysten driver værket

Nu ved jeg ikke hvordan det er på din genbrugsstation.

Men her hvor jeg bor er de super flinke, når man spørger, og forklare gerne i hvilke containere det skal i.

Men husholdnings affald kan man ikke aflevere.



Vi prøver igen, i morgen --

 Ringbind skal da i småt brændbart på genbrugspladsen.   

Mht. bly - altså jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har rørt ved blylodder på fisketure igennem hele mit liv, og spist vildt med blyhagl - og jeg har da (mig bekendt) ikke taget skade. Så fordi du selv piller lidt ved blygardiner og blyruder løber du nok ikke nogen risiko. 

Ps. Dengang blybenzin var almindelig, fik vi alle vores daglige dosis.   

Det er på genbrugs stationen man får sine gode råd. Og de er meget nemme at tale med hvis man kommer med en god tone. Sæt dig lige i deres sted, er det ham den sure der får de pæne ord - - - - NEJ

Som så ofte er kontornusserne ikke i stand til at komme med de praktiske løsninger. 

Her skulle vi tilmelde os hvis vi ønskede at trille container ud til fortov, det kunne så give en lille besparelse. Det har jeg ikke gjort da jeg ved at det vil svigte en gang imellem. Nu henter de den inde hos mig, men glemmer ofte at stille den tilbage. Det kan man blive sur over, men i stedet vælger jeg bare at køre den ind selv. Det skal ikke spilde mit gode humør ad. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Her i kommunen får vi en sms og en mail dagen før tømningsdatoen. Vi får tømt rest- og madaffald hver 14 dag, og genanvendelig affald (papir, glas, metal, plast) 1 gang om måneden. 

Enig i at personalet på genbrugspladser (vi har hele 3 genbrugspladser at vælge imellem) som regel er flinke gutter.

Ja, det er selvfølgelig flinke folk på genbrugspladserne, så det kan godt være en fra et kontor, der har givet det mærkelige svar. Jeg spurgte nemlig også hvad man skulle putte i DEPONI containeren. Det vidste hun ikke!


Når lysten driver værket

Nu ved jeg ikke om I har denne ordning her. Men på vores genbrugspladser er der lukket container hvor man kan stille ting der er for gode til at blive skrottet - og som andre så kan havde gavn af.   

Jo det har vi, tingene ender i kommunens genbrugsbutik. Gad vide, hvem der får gavn af de beløb der indkommer der. 


Når lysten driver værket

Mon ikke pengene går til  velgørenhed og andre gode formål.   

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis