Atlas komfur vil ikke varme helt op - fikset!

En ulykke kommer sjældent alene!

Først var det vores vaskemaskine hvor motoren gik(tråd her https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/219804#502018 

Igår ville ovnen på vores Atlas komfur så ikke varme helt op, kun nogle få varme grader og ingen grill, men larmpen lyste. 

Så her til morgen hev jeg komfuret ud, tog strømstikket ud, og tog bagpanelet af: 

Ledning nummer 2 til varmelegeme var faldet af, åbenbart var skruen rustet væk. 

Så jeg fandt en selvskærende skrue og kabelspade og kabelsko, og satte dette på og nu virker det hele igen. 

Var det ikke lykkedes, så skulle jeg have boret nitterne ud til varmelegemet og skiftet det, sådant et er ikke helt billigt! Godt jeg fik det fikset.

PS: Se bort fra det sorte, der er ikke nogen skade på varmelegeme, der må have været en lille kortslutning som har medført smeltet plastik.


Live life to the fullest!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil råde dig til at skifte hele terminalblokken,da du ikke ved hvordan den nye forbindelse med den selvskærende skrue opfører sig. 

Potentielt opfører den sig som et varmelegeme i forbindelsen. Der kan starte en brand. 

Du har ikke styr på om skruen er/forbliver Spændt tilstrækkeligt.

Endvidere har ting som har været for varme det med at have ringere forbindelse efterfølgende.


Elektronikteknikeren

Der er nu ikke de store chancer for brand i netop de omgivelser. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis