Skal gammelt undergulv af før nyt gulv ? (Billeder)

Occidio
Occidio
Postnr: 5000
Occidio Occidio

Hejsa. Jeg er p.t igang med at renovere lidt men er støt ind i et spørgsmål jeg ikke selv kan tænke mig løsningen på :)
 Der er gulvvarme i gulvet og jeg skal så have pergo klik-gulv oven på (selvfølgelig med styring så det ikke bliver for varmt og alt det der)
 Men, de fleste steder er der bare rå beton men i det ene rum er der sådan noget rigtigt rigtigt træls undergulv som er limet fast og undergulvet er sådan noget tjære/pap/kork noget. Det er ihvertfald det der ligner umuligt at få af og vil ikke bruge ugevis på at bakse med det hvis det er lige meget om det er på eller ej.
 Der er jo så 1-2 mm forskel på højden imellem de 2 rum hvor der er henholdsvis rå beton og så undergulvet - tænker der skal være gennemgående gulv, men hvis niveau forskellen bliver et problem tænker jeg det kan løses med en alu liste eller måske flydespartel / selvnivellerende ?

Så spørgsmålet, skal det af før der bliver lagt gulv eller er det fuldstændigt lige meget ?

Håber nogen kan give et godt bud på om det vil gå helt fint bare at lade det være som det er :)

Vil du være med? Log ind for at svare.