Brænde Vs briketter

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

..glemte lige - så 0,7 m3 a 620 kr svare til 1771 kr for et brændetårn - og så er du måske endda fri for at slæbe og stakke brændet ind i brændeskuret, men kan nøjes med at dække brændetårnet til med en presenning hvis det er tørt nok.   

LennartBertelsen
LennartBertelsen
Postnr:
Frank Chr. skrev den 01-11-2018 16:14:11

..glemte lige - så 0,7 m3 a 620 kr svare til 1771 kr for et brændetårn - og så er du måske endda fri for at slæbe og stakke brændet ind i brændeskuret, men kan nøjes med at dække brændetårnet til med en presenning hvis det er tørt nok.   

God pointe. Men din konklusion fra tidligere var, at det slet ikke kan betale sig at fyre i brændeovn til de priser, sålænge man også har fjernvarme.

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Det kan det heller ikke må jeg fastholde. Faktisk er det dig og ikke mig der stirre sig blind på biobrændsel og absolut vil have skovbrænde som suplement til fjernvarme.      

LennartBertelsen
LennartBertelsen
Postnr:
Frank Chr. skrev den 02-11-2018 09:35:17

Det kan det heller ikke må jeg fastholde. Faktisk er det dig og ikke mig der stirre sig blind på biobrændsel og absolut vil have skovbrænde som suplement til fjernvarme.      

Ja, det er bestemt mig der foretrækker brændeovnen, men jeg vil naturligvis ikke gøre det, hvis det kommer til at koste mig alt for dyrt.

Mr_Cabrio
Mr_Cabrio
Postnr: 9200
Mr_Cabrio Mr_Cabrio

En anden ting der taler i fjernvarmens favør er, at der er en fast betaling for afgifter af husets størrelse. 

Så jo mere du fyrer i brændeovnen, jo dyrer bliver den fjernvarme du bruger 🤔😇

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Træ-brænde el. Briketter
    Lav-Motorcykel
  2. Billig briketter kolding
    Fyr og opvarmning
  3. Støver briketter ikke ret meget?
    Fyr og opvarmning
  4. Hårdt træs briketter
    Over hækken
  5. våde briketter