Brænde Vs briketter

Ja sagen er den, jeg har et par poser briketter. Havde gået med tanken om at gå over til briketter istedet for alm.brænde.

Muligvis det er mig det er galt med, men jeg synes ikke rigtig, at nå jeg fyrre op med briketterne. Så er det en svag varme der kommer i forhold til alm. Brænde.  Så skal der bruges flere briketter, så er idéen jo ikke så smart mere. 


Hvad er jeres forhold til at brugen af briketter? Har i nogle gode råd jeg kan tage med på vejen. 

Mvh. TurboTorben.



Ja sagen er den, jeg har et par poser briketter.... Vis hele indlægget
96 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Forresten bilder sig mig selv ind (og er næsten overbevist om) at selv om nogen forhandler skriver at Pini Kay Over Night briketter er lavet af ren træ, så tyder farven og sammensætningen nu på at størstedelen af briketten er produceret af bark. Men det gør jo heller ikke noget, idet bark har en højere brændværdi en træ.  

jetdirect skrev den 30-08-2018 16:21:44

bauhaus har i den nye avis 960 kg briketter fra rosager til 2199 leveret er det dyrt eller billigt der er lyse briketter 

 Det er jo 2,30 kr/kg så relativt dyrt synes jeg, men dog stadigvæk kun halv pris af fyringsolie.  

Ps. Til sammenlign. koster 960 kg RUF-briketter i Tyskland 1485 danske kr. (1,55 kr/kg.) + fragt. for mit vedkommende 160 kr/pall. til område 8700 (hvis jeg altså tager min. 24 pall. )

Så skal jeg nok købe 1 eller 2 paller af dig 😀

TLA skrev den 30-08-2018 19:14:37

Så skal jeg nok købe 1 eller 2 paller af dig 😀

 Det kan du da godt - altså til 1800 kr pr. pall. Så mangler jeg kun at få solgt de sidste 20 pall. a 1800 kr - så har jeg mine egne 2 pall. gratis.   

Annonce

Ingen problem   

Alternativt er det in at gå sammen nogle stykker i nabolaget og lave fælleskøb (samkøb) i Tyskland og arrangere fællestransport.    

Ja, det kunne der faktisk noget være noget ide i. Dog ved jeg ikke hvad fragten vil være, og hvor meget der spares ?

Du kan min. spare 550 kr pr. pall. ved at købe i Tyskland hvis udgangsprisen herhjemme er 2200 kr. 


TLA (citat) "Pris ved 1 palle afhentet: 1860 kr. inkl. moms". er faktisk en ok pris alt taget i betragtning. Faktisk har jeg kun kunnet finde dem (efter lidt hurtig søgning) "lidt" billigere ved Brønderslev Jammerbugtens Biobrændsel, hvis man indregner frit (gratis) lev. omkostning i hele Nordjylland - nemlig 1895 kr stk. ved min to pall.

Hovsa, ser du vist bor i zone 4, så den billigste lev pr pall (v/ 24 pall.) er godt 300 kr. fra Tyskland - så det er der nok ikke meget fidus ved. 

Der er yderligere 66 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis