Bilen er gået ud to gange

Hej alle er lidt ny i bil branchen,har købt en Ford Galaxy til min store familie,der er massere strøm på og den tænder og starter hele tiden så strøm er der på,men jeg har oplevet to gange nu at mens jeg kører så går den pludselig ud,hvad kan det være,prøvede at kigge i motorrummet kølervæsken var langt under minimum kan det have nogle effekt ??? Eller nogle der har andre ideer til hvad der kunne være galt,jeg har to nøgler den ene virker til startspærren og den anden til tændingen så jeg holder lige den ene nøgle over tændingen og starter med den anden kan bilen gå ud hvis den nøgle med startspærren kommer for langt væk???


På forhånd tak Kenneth 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det en ny bil eller brugt ? Er den købt hos en forhandler eller privat ?

Hvis den er købt hos en forhandler, så er det jo bare tilbage til værkstedet for at reklamere. At kølevæsken er "langt under minimum" lyder aldeles alvorligt. Normalt bruger en bil ikke kølevæske, så det er kun hvis der er en læk i selve køleren eller en kølerslange. Kan du se våde pletter under bilen ved parkering ? Værre er det hvis der er gået en toppakning, så vil motoren ofte blande vand og olie, og det vil også kunne aflæses som lav kølevæskebeholdning på væskebeholderen.

Om en defekt toppakning kan føre til at bilen går ud tror jeg ikke, så der er åbenbart flere forskellige ting galt med din bil ...


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013

Det er som regelt ved nedbremsning men kun nogle gange

Jeg har prøvet det samme, den gik bare ud pludselig ud. Ret irreterende under en overhaling på motorvej. Når det skete skulle jeg bare slukke tændingen i nogle minutter, så kørte det igen. Jeg fik skiftet følerne til knastaksel og krumtap, og der har ikke været noget siden. Diagnosen kunne udlæses på værkstedet.


Søren O

Hvis der kun er en chip i den ene nøgle, kan du pille chippen ud og lime eller tape den fast inde ved siden af tændingslåsen - check lige at den kommer til at sidde et sted, hvor den virker - så kan du bare få lavet en alm. ekstranøgle til få kr. og både du og konen, kan have hver jeres nøgle.

Selvfølgelig er bilen nu ikke så sikret mod tyveri, men dels er bilen ikke længere helt ny, dels vil en tyveknægt sikkert ikke forsøge sig uden i forvejen at have en metode til at omgå startspærren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis