Vasketøj lugter dårligt - problemer med vaskemaskine?

nl89
nl89
Postnr: 3730
nl89 nl89

Den med citronsyre virker. Jeg bruger det 3 gange om året, både vaskemaskine og opvaskemaskine . Også husk at have lågen på klem så fugt ikke kommer til at lugte

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Smid en kopfuld i maskinen. Halvdelen i sæbeskuffen og resten i tromlen.

Elektronikteknikeren
LennartBertelsen
LennartBertelsen
Postnr:

Nu har jeg i første omgang renset alle dele jeg kunne afmontere: sæbeskuffe, filtre, m.m.

Nu må jeg se, hvor stor en forskel det gør.

Problemet er jo, at det ikke lugter HVER gang. Kun en gang imellem. Så der kan gå noget tid før jeg kan se, om der er forskel.

Næste skridt bliver eddike i kogevask uden tøj.

Hvis det ikke virker bliver det nok citronsyren.

steelman
steelman
Postnr: 2665
steelman steelman

Det kan godt være en fordel at vaske en tom maskine efter eddike, citronsyre eller hvad du nu bruger, for at få de løsrevne rester og snavs vasket med ud.... 

Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.

Jeg har samme problem at noget af tøjet lugter lidt. Jeg tror ikke at det er maskinen, da den er forholdsvis ny og bliver afkalket og får kogevask jævnligt. 

Det er nogle bestemte t-shirts der lugter. De er mørke i farven og af ældre dato. det er ikke alle mine mørke t-shirts der lugter, kun nogle af dem. Jeg tror at det er noget i stoffet der gør det. Måske noget med farven, da det kun er de mørke der gør det.

Er det også kun mørkt tøj der lugter hos jer ?

Hilsen Jens J.
LennartBertelsen
LennartBertelsen
Postnr:
Jens J. skrev den 03-09-2018 16:10:57

Jeg har samme problem at noget af tøjet lugter lidt. Jeg tror ikke at det er maskinen, da den er forholdsvis ny og bliver afkalket og får kogevask jævnligt. 

Det er nogle bestemte t-shirts der lugter. De er mørke i farven og af ældre dato. det er ikke alle mine mørke t-shirts der lugter, kun nogle af dem. Jeg tror at det er noget i stoffet der gør det. Måske noget med farven, da det kun er de mørke der gør det.

Er det også kun mørkt tøj der lugter hos jer ?

Tjah, der er i hvert fald et mønster. Det er primært HH Lifa skiundertøj der er problemer med. Det er mørkt, ja. Tror dog næppe farven har nogen betydning.

Vores maskine er også kun få år gammel.

Hvilken type stof er jeres t-shirts som lugter?

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Vaskemaskinen lugter
    Hårde hvidevarer
  2. Vaskemaskine lugter
    Lav-Hus
  3. Efter vask lugter tøjet surt?
    Hårde hvidevarer
  4. Vaskemaskinen lugter ilde.
    Over hækken
  5. Klædeskabet lugter.
    Links til Hus