Græsarmeringsfliser (fliser med gennemgående huller)

Hej 

Vi bor på en skrånende grund og har derfor valgt at lægge græsarmeringsfliser, for ikke at lede større

vandmasser ned imod vores hus. Vi har talt om at det kunne være ret dekorativt at beplante arealet

med nogle meget lave blomstrende vækster , evt. sammen med fint græs.

Er her nogle bud på noget , ud over bellis ?

Hilsen Johnny



Johnny cnc
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alle slags stenbedsplanter kan jo klare sig på den plads. Men også de fleste bunddæk planter. 

Men skal du gå med plæneklipper så er det jo nok vintergækker tusindfryd m.m. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik  Det var tanken at få lidt farverig variation, ud over græssets grønne farve. Stenbedsplanter er vældig flotte, men vil nok drukne i græsset. Jeg tænkte på noget så småt som violer. Deres blomstringstid er dog ret kort. Det bliver nok ved bellis/tusindfryd. De trives jo fint sammen med græsset. Alm. Kællingetand er også rigtig flot i sin klare gule farve. Den er samtidig meget tolerant for tørke, men er jo en vild plante, som jeg ikke er klar over, om man kan købe frø fra. 



Johnny cnc

Så vil vintergækker jo være oplagt til at starte forårshumøret op med. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja,det har du ret i og så behøver de ikke at dukke hovedet , for jeg kører dem først over i april/maj   


Johnny cnc

Du kunne også overveje smalbladet (krybende) timian. Den kan er erstatte græs hvis der ikke skal gås alt for meget på stedet. Til gengæld ville jeg nok ikke blande den med græs. Du kan læse lidt mere her: http://madoghaveliv.dk/timianplaene/ og her http://madoghaveliv.dk/timanplaene-...oentsager/ 

Annonce

Lyng fås jo i mange farver...


Elektronikteknikeren

Tak for svarene.

Desværre bliver man ofte mere i tvivl , jo flere inputs man får, men jeg kan jo altid falde tilbage til græsset, men et nyt hedelandskab bliver det nok ikke   

Timianen er et godt bud.


Johnny cnc

Trædebregner kunne også være et bud... dog skal de ikke blandes med græs, da græsset så vinder over pladsen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis