Hvad hedder æbelsorten

Har dette træ i haven, der bærer helt vildt. Her er et billed, nogen der kender/genkender hvilket?


jvk
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg tror det er et James grieve , men prøv at spørge her      Havenyt.dk-forum     her er det haveeksperter , der kan hjælpe dig............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det vil være gætværk ud fra sådan et par billeder. Men måske kan denne æblenøgle hjælpe dig: ttps://www.nordgen.org/nak/index.php?view=start2

Den kan dog være lidt vanskelig at anvende, hvis man ikke kender begreberne. 


Morten

Jeg synes det ligner Filippa. Ellers vil jeg også foreslå du prøver Pometets æblenøgle som Morten henviser til. Det kan godt være den dukker op med nogle meget sjældne sorter som bedste match, men hvis du så kigger lidt ned ad listen og finder noget mere almindeligt så er det nok den.

Jeg har et æbletræ med masser af æbler og det er fuldstændig magen til billedet , james grieve æbler bliver røde på den side hvor solen skinner på dem .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Nu er det jo ikke verdens bedste billede, men nuancen af både det grønne og det røde synes jeg minder mere om Fillipa. Fillipa er et lidt mere syrligt æble end James Grieve hvis det er nogen hjælp.

https://www.nordgen.org/nak/poha/Frugtsorter/Filippa/Filippa.htm

De fleste træer bærer "helt vildt" i år. Det er vist intet med sorten at gør, men med blomstring og frost.....


MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

I vores frugttræer (undtagen kirsebær) og buske har udbyttet været under middel i år. Til gengæld blomstre et æble- og et pæretræ for anden gang i år - det har jeg aldrig set før. Gad vide om de er remonteret.    

Ps. Det samme gør sig gælden hos naboer i kvarteret, ringe udbytte. Måske er forklaringen vi stort set ingen bier så under blomstringen.


Vores grene er bundet op så de ikke knækker, så mange æbler er der på her i 4000 Roskilde. 


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Frank Chr. skrev den 01-09-2018 13:27:26

"Til gengæld blomstre et æble- og et pæretræ for anden gang i år - det har jeg aldrig set før. Gad vide om de er remonteret.   "

Det har jeg så fundet svaret på nu.  Det handler om vejr-stress. Træerne kan ikke finde ud af, hvorfor klimaet er så mærkeligt i år. 

Ps. Underligt at se træerne bære plukkemodne æbler og pærer, mens de samtiddigt blomstre.   

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis