Toilet

Hej alle

Jeg har lige fået lavet badeværelse og der er et par ting, som jeg er utilfreds med. Har haft lang diskussion med VVS så nu har jeg besluttet selv at løse det, så jeg mangler et par tips. Som reglerne siger er der sat gips rundt om toiletboks, men den øverste del af toiletbrættet laver mærker i gipsplader formentlig fordi det ikke er så svært at presse mærker i gips. Det væghængte toilet sidder ret lavt så man kun lige kan få en hånd og klud under. Meningen var jo at det skulle blive meget nemmere at gøre rent. Da mureren har skullet sætte kantfliserne op har han været nødt til at hugge i flisen. Nogen ide til hvordan jeg får det gjort pænt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbart ser toilettet ud til at sidde i den rigtige højde. Din murer burde have fuget mellemrummet mellem toilettet og kantfliserne med samme fugemasse som er anvendt mellem kantfliser og gulvfliser. Det findes gennemsigtige "dupper" som normalt bruges til køkkenskabe. Du kunne klæbe et par stykker op hvor toiletbrættet rammer.


Søren O

Højde på toilet er lidt min kæphest. Jeg er 180 cm høj og vil derfor gerne havde den lidt højere op end standard. Med alderen ar det også sværere at rejse sig op fra lav siddestilling. Det første væghængte jeg lavede for år tilbage kom så " lidt " opad, men det resultat at svigerdatter ( som bor i det hus) med sine 160 cm ikke kan nå gulvet med fødderne.   

Men ellers fuldstændig enig med Søren o. Det er kun lidt finish der mangler. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Faktisk har et lavt placeret toilet den fordel an man letter "får  afleveret" det at man trækker benen lidt op skulle lette passagen så at sige.....

Når det er sagt, så vil jeg mene en person på 180 cm let klarer sig med et toilet i standard højden... Ellers tuner du den bare op ved at anvende et duschlet sæde.....


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis