Polyfilla til rawplug hul

Mangler lidt hjælp/guideing til hvordan jeg sikre at udfylde et hul efter et 5cm langt rawplug.

Jeg har købt mig noget Polyfilla i en spand som jeg nu har spartled ind i hullet. Da det er et lille men dybt hul er det umuligt at presse massen helt ind bagerst. Det resultere i at jeg efter at have ventet 1-2 timer kan jeg stadig trykke polyfillaen indad. 

Så mit spørgsmål er:

Hvordan får jeg stoppet/fyldt det helt op?

Jeg skal kunne bruge væggen efterfølgende til at bore og sætte nyt rawplug i.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lad det tørre helt op, kan nok godt tage et par døgn, og spartel så efter, og lad det tørre, og puds efter.

Jeg plejer at bruge 2-k autospartel, det tørre helt op på 10 minutter, til gengæld stinket det lang tid efter.  


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg bruger en engangssprøjte, på 5 ml ( ca 1 cm i dia). Her har jeg så skåret kanyleenden af.

Fylder blot sprøjten med polyfilla, efterhånden som jeg trækker stemplet tilbage. Lidt afhængig af konsistensen på polyfillaen kan man være heldig at fylde sprøjten næsten helt.

På den måde er det muligt at fylde, selv lange huller.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis du bruger en spartel, kan du presse mere "mudder" ind i hullet, ved at trykke spartlen diagonalt fra flere sider ind mod hullet... hmm det lyder svært, men er faktisk ret nemt.

Men som Je_ns skriver så skal du måske over det 2 gange, før det er fyldt helt ud, da massen trækker sig lidt sammen når den tørrer. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Mange tak for råd   Jeg har presset massen så meget ind jeg kunne og så givet det en omgang mere. Så må vi se om det ikke skulle kunne klare det.

@GSH Det vil jeg helt klart benytte mig af til næste hul 👍

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også