Belægningssten fuge ved sokkel

Hej, 

Jeg er ved at udvide min eksisterende belægning med en terrasse og gangsti. Men i den forbindelse er jeg stødt ind i et mindre problem, som jeg har svært ved at løse på en pæn måde.

Udfordringen er at der er ca. 8-9mm luft mellem sokkel og stenene, som jeg egentligt godt kunne leve med. Men ved nærmere måling viser det sig at afstanden bliver større midt på huset - da hjørnerne er åbenbart pudset ca. 1cm længere ud.

Spørgsmålet er derfor hvordan ville i løse sådan en udfordring?
Ville i skære 8-9mm af for forrige række (under udhænget), således at stenene kan komme helt ind til sokkelen? Vil det ikke se dumt ud med en sætte som er knap 1cm smallere end de resterende?

Mvh
Dami4200

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du først får lagt det færdigt og får fyldt fugesand i vil du aldrig lægge mærke til det. Du ser det kun når du ved det. Jeg er selv temmelig krakilsk når jeg laver ting, så jeg forstår dig udmærket, men min erfaring fortæller mig også at jeg tit har brugt unødig meget til på en detalje som jeg ikke lægger mærke til i hverdagen. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Når du har lagt dine belægningssten, tager du en spade ned imellem 1. og 2. række. Med den skubber du række1  5-7 mm tættere på huset. Det samme gør du ved række 2 som  blot flyttes 4-5 mm og så flyttes række 3  1-3 mm. Når du har fyldt med fugesand kan hverken du (som ved det) eller andre se forskellen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du vil bruge tid på så gør som Erik skriver. Men ellers lad det være tror ikke du vil se det i fremtiden det er detalje nørderi som er unødvendigt


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Noget helt andet er at hvis du skærer en lille strimmel og lægger i, så fremhæver du skævheden på din sokkel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis