Nye beton trappetrin ovenpå gammel trappe

Jeg har en gammel trappe i beton og på hvert trin er der lagt klinker. Den er fra 70erne og jeg vil gerne forny den. Jeg har købt færdigstøbte betontrin og jeg tænker "bare" sætte dem fast ovenpå den gamle trappe - og altså skubbe hele trappen et trin frem. Så kan jeg genbruge alle trin pånær det første og det sidste (giver det mening)?

Jeg sætter de nye trinfliser lidt ude fra det gamle stødtrin på trinnet ovenover. Så jeg får en revne mellem de nye trin og det gamle stødtrin. Den revne tænker jeg at fylde op med cement, så jeg ligesom bagstøber de nye trin. Udover det, så er de nye trin ca 1,5cm højere end de gamle. den højdeforskel tænker jeg også at udligne i cement og så sætte det næste trin i det cement - også videre derop af....

Mine tanker går på, om jeg kan risikere, at der kan sive vand med mellem samlinger på de nye trin og om det vand kan frostsprænge stenene af, så de bliver løse? For når hele pivtøjet nedenunder er cement og den gamle trappe med klinker, så kan det vand jo rigtig ikke komme væk?

Eller er det ikke en reel bekymring? De nye trinfliser er 30x30x18 (BxLxD) og de vejer 35kg per stk.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vil da mene det er noget klamp tror ikke det bliver godt på nogen måde det du beskriver. Kunne du ikke bare banke klinker af og bare pudse trappen i sand og cement hvis det er det look du går efter


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis