Epoxygulv - forventet kvalitet

FrederikLeed
FrederikLeed
Postnr:
FrederikLeed FrederikLeed

Hej -

Jeg har lige brug for en 2. mening omkring det resultat jeg har fået leveret. Gulvet har nu fået 1 gang "grunder" (klar Epoxy) + 2 lag maling (1. lag dækkede ikke).

I overflade er der til stor frustration en masse "nister" eller hvad man skal sige. Det er ikke traditionelle pinholes hvor det ser ud som om der er hul ned, men disse ligger tydeligt i overfladen.

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Det ligner en blanding af støv/skidt ovenfra, samt bobler i selve "malingen".
Hvis det er 2 komponent epoxy du har brugt, er det vigtigt at når det røres op, det får lov at "sætte sig" så de luftbobler der tvinges ind i malingen stiger til overfladen.
Jeg har set nogen der bruger en gasflamme/varmepistol til at "poppe" luftboblerne mens epoxyen hærder op. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Epoxymanden
Epoxymanden
Postnr: 4300
Epoxymanden Epoxymanden

Det ligner hår fra en malerrulle.

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

perjmolsen
perjmolsen
Postnr: 9530
perjmolsen perjmolsen

Hejsa

Jeg er ikke maler, men har været med til at ligge/male et epoxy gulv.

Det ligner at der siver luft op nede fra underlaget - det skyldes at gulvet ikke er primet ordenligt inden at Epoxy bliver lagt på, så står gulvet og fiser  spørgsmålet er om det er primet... Det tyder det ikke på ud fra det du skriver, da det kun har fået en gang klar epoxy.

Det skulle ha haft noget ala det her https://www.malgodt.dk/profloor-ep-primer

Om det kan reddes nu, det ved jeg ikke - men måske man kan slibe det ned og prime oven på.. men må melde pas, jeg ville nok få det slebet helt ned.. primet og lagt ny epoxy på.

Mvh Per

FrederikLeed
FrederikLeed
Postnr:
FrederikLeed FrederikLeed

Jeg har haft en håndværker til at lave gulvet så det er ikke mig selv.
Tæt på, linger det mest af alt bitte små bobler i overfladen.

Dét jeg MEST efterlyser er om jeg ikke godt nok burde forvente et bedre resultat, særligt når jeg har håndværker på. ?

Vil du være med? Log ind for at svare.