Nyt tag eller ej?


Vi står og skal købe hus.. 

Vi har fundet drømmehusET! Hverken min mand eller jeg er håndværkertyperne, så vi ved ikke særlig meget om “det hele”. 

Vi blev dog trygge ved at der i tilstandsrapporten står, at tagets forventede restlevetid er 10 år eller mere. Så kan vi nemlig få skiftet taget om 5 års tid. Men.... Min kærestes kammerat gennemgik tilstandsrapporten og sagde at taget skulle skiftes med det samme. Fordi det var alt for usikkert. Nu bliver vi jo super meget i tvivl. 

Vi skal have en håndværker med ud og se på tagets stand både udefra og inde fra loftet. Så vi venter bare på hvad han siger. Men hvad mener i? Når der står i tilstandsrapporten at det kan holde så og så længe, så burde man da kunne gå ud fra det? Eller?

Jeg har vedhæftet et par billeder af rapporten. 


Vh 

Vi står og skal købe hus..  Vi har fundet... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hovsa, forkert billed, her er det rigtige. 

140m2 B7 kan I godt lægge på en weekend. Det er ca. 300 tagplader. Jeg har selv lige været turen igennem med 260 plader, og jeg kunne med to hjælpere nedtage og opsætte ca. 90 stk. Plader om dagen - endda med tilskæring i begge ender (12 plader pr. Ende skulle skæres pga. Valm og skotrende). Hvis der ikke skulle bruges tid på al den tilskæring, havde vi helt sikkert nået 120-130 plader pr. Dag. 

300 B7 plader koster kr. 19.500,- så skal I bruge rygningsplader, tagudluftning og aftræk til bad og emhætte, m.v., Skumstrimmel, udhængsklodser, skumbølgeklodser, eternitskruer og taglægter. Evt. Inddækning omkring skorsten og evt skotrender. Alt i alt er der nok for små kr. 40.000,-


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio - det lyder jo godt 👍 tak for at dele din erfaring 

Nu har jeg ikke set huset men jeg ville helt sikkert leje en teleskop læsser ,med kurv, det gør arbejdet så meget lettere.

Mvh.

Mikkel


Larsen56 - hvad ses på hvilket billede?

En frontlæsser til venstre.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis