Reparation af betongulv

IT manden
IT manden
Postnr: 3660
IT manden IT manden

Ude i mit værksted har der ligget noget meget tyndt kork-look plastic gulv oven på betongulvet. Min plan var at fjerne plastic laget, og så male betongulvet. Men nu da jeg har taget plastic'en af, viser det sig at betongulvet nedenunder ikke har det ret godt. 

På et at billederne kan man se at der ligger et stykke træ i den største af revnerne, som er pilråddent. 

Hvordan skal jeg reparere det gulv, så det bliver klar til en gang maling?

Billeder:
https://photos.app.goo.gl/CjzrYNBRYep5TXz66

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Det ligner betongulv støbt i felter, for at det ikke skal revne. Det har tidligere været almindeligt at der var lagt træ som adskillelse mellem felterne. Det kunne tyde på at dit værksted er relativt stort. 

Jeg vil foreslå en afrensning -eventuel en let slibning af overfladen, og så fuge alle samlingerne inden maling.

Søren O
IT manden
IT manden
IT manden IT manden

Det er ikke så stort, jeg vil gætte på 10-12 kvm. 

Jeg håbede faktisk at jeg kunne nøjes med at spartle det. Det rådne træ det skal jeg vel tage op? Og er det så fint at spartle det med noget alm. cement evt tilsat lidt fliseklæb?

IT manden
IT manden
IT manden IT manden

Nu har jeg fået spartlet hullerne med noget tørbeton jeg havde liggende. Det er nu tørret, og jeg skal have givet gulvet en slibning.. Hvad skal man slibe med? 

Har forsøgt med en giraf sliber samt min excentersliber. Men sliberondellerne bliver ædt på ingen tid... Vil man kunne anvende sådan nogen her? https://www.harald-nyborg.dk/p2227/...-10stk-k36

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Nix, du skal have en diamant slibekop. Fås samme sted. Du kan evt. Prime gulvet og give det armeret gulvspartel før du maler.

Elektronikteknikeren
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Beton slibes med diamanter. Du må ud og leje en maskine. Et større byggemarked og materieludlejningsfirmaerne har dem.

Søren O
IT manden
IT manden
IT manden IT manden

Det er bare meget at leje en maskine for at slibe 10 kvm gulv. Ellers skal jeg måske bare leve med en lidt grov struktur... det kan jeg vel godt.

IT manden
IT manden
IT manden IT manden

Men den er til en vinkelsliber.. Kan jeg slibe en plan overflade med den? I så fald er det jo ligetil... 

IT manden
IT manden
IT manden IT manden

Cool. Kræver det at vinkelsliberen kan indstilles i hastighed? 

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Det er det bedste, og ellers skal du være god til at modulere trykket på vinkelsliberen i hånden.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.