Lydisolering af garageværksted

Jeg planlægger at lave et mindre snedkerværksted i min garage (fritliggende) og vil gerne have lydisoleret for ikke at genere naboerne. Garagen er pt. kun beklædt med fibercementplank, så jeg forestiller mig at lave en forsatsvæg med gipsplader og mineraluld mellem planken og gipsen. Derudover en eller anden slags lydisolerende beklædning ovenpå gipsen. Hvad vil være godt at vælge der? Og er der evt. en helt anden bedre måde at gribe opgaven an på? På forhånd tak.


Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, 

Tror ikke, at det kræver nogen speciel form for lydisolering.

Jeg har 350 mm mineraluld i væggene på mit værksted og der kan man ikke høre støj, hvis der bliver brugt maskiner.


/K

Du kan skrue gipsen op på et underlag af osb. Det er to forskellige materialer der svinger forskelligt ,ifht lydbølger, og bliver dermed lyddæmpende. Husk fuge mellem 1. og 2. lag

Jeg vil dog anbefale fibergips istedetfor alm, det er ikke helt så sart overfor en pind der ryger gennem rummet

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak, KSC, det lyder godt :-)

Tak, maf, lyder som en god løsning :-). Så altså: osb skrues på træskelet, og fibergipsen skrues på osb'en? Og hvad er det helt præcist, der skal fuges mellem 1. og 2. lag? 


Thomas

Jep 👍🏻

Alle kanter langs vægge, gulv og loft. Du kan bare bruge en billig acryl

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

maf, tak igen 🙂👍


Thomas

Jeg står om et halvt års tid i lidt samme situation, så vil høre hvilken løsning du er endt med og om det er blevet godt. 

Hvad med lydisolering af loft, dør og vinduer - har du gjort noget der?

hn78 skrev den 13-05-2019 23:24:21


Jeg står om et halvt års tid i lidt samme situation, så vil høre hvilken løsning du er endt med og om det er blevet godt. 

Hvad med lydisolering af loft, dør og vinduer - har du gjort noget der?

Jeg laver almindelig isolering 145 mm og osb-plader på både vægge og loft og ser, om det rækker.


Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis