Hvilken pladevibrator?

Jeg skal til at lave diverse belægningsarbejder i den kommende tid og overvejer derfor at anskaffe mig en pladevibrator (billig ny eller mere prof, men brugt model). Det drejer sig om en indkørsel samt små og større flisebelægninger (vel en 80-100 kvm sammenlagt). Vibratoren tænker jeg altid kan sælges videre så vil gerne undgå bøvlet med at leje.


Sådan en Herkules eller hvad de nu hedder fra Bauhaus eller JemogFix i prisklassen 2-3000.- er de noget ved. Hvad skal den veje osv.? (Må gerne være alm. håndterbar)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en Herkules RP 1100 B. Den er jeg virkelig glad for. Den vejer 58 kg. så den er håndterbar, men stadig kraftig nok til at stampe ordentligt. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Forskellen på en lille og en stor (billig og dyr) er hvor tykt sandlag den kan klare at banke sammen på en gang. Dvs den lille kan sagtens bruges til at opbygge en tyk sandpude men man bliver nødt til at bygge den af tyndere lag, hvilket så tager længere tid. Til dit brug ville jeg bare vælge den lille. Ved indkørslen kan det så godt være du skal over det en 2-3 gange, men hvor  meget betyder det? Den lille er også nemmere at slæbe frem og tilbage fra skuret.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg fandt sådan en Herkules RP 1100 B (ganske lidt brugt købt i sidste mdr) til 1500.- Så det bare igang nu ... Når i laver kanter støbe i så noget afgrænsning ned? havde tænkt mig at bruge nogle overskydende fundablokke for at undgå at fliserne skrider over tid.

Det ville da være grimt at se på? Hvad med kantfliser?

Mvh.

Mikkel


Et mere:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis