Du kende gulv

Danielseidel
Danielseidel
Postnr:
Danielseidel Danielseidel

Mit gulv i stuen er meget (følsom). Hvis man sidder i sofaen kan man mærke hvis der er nogle der går på gulvet i stuen. Der er krybekælder. Mit spørgsmål. Hvad kan dette skyldes og kan dette hvis intet som jeg ser det er råddent afhjælpes med noget nyt underlag på gulvet eller ekstra afstivning.? Eller eller eller? Alle råd undtagen at sælge huset modtages ;) 

maf
maf
Postnr: 8400
maf maf

Sæt fjedre under sofaen, så vil du ikke lægge så meget mærke til at der er nogen der går på gulvet..

NikolajBo
NikolajBo
Postnr: 4700
NikolajBo NikolajBo

Hvis gulvet er forholdsvis nyt, så ville jeg kravle i krybekælderen og måle afstande og dimensioner på underlaget. Hvis du har købt huset for nyligt, så kan det måske være at forsikringen dækker hvis der er konstruktionsfejl?

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Det kan også være så simpelt, at træet har reageret på den usædvanlige tørre tid vi har haft i år. Alt krymper, og især træ.

Danielseidel
Danielseidel
Postnr:
Danielseidel Danielseidel

Forsikringen var ude igår hvor vi kunne konstaterer at der intet er i vejen med krybekælderen. Nu håber jeg så at der kan rettes ved at forstærke med ekstra gulv bærende eller at der simpelthen her er lavet en fejl af en eller anden art.... Det er træls at købe et hus og først se problemer/udfordringerne bagefter. Men hey  vores krybekælder kunne vi få at vide var meget meget fin... Så det ikke alt skidt. 

Pizzabager
Pizzabager
Postnr: 2750
Pizzabager Pizzabager

hvis det er et gammelt gulv, er det sikkert bare blevet slebet et par gange, og på den måde blevet noget tyndere. men gulv der ligger på strøer vil vel altid kunne give sig lidt når voksne går på det.  hvis du er vant til at bo i hus hvor der var betongulv med trægulv oven på, så kan det godt føles lidt anderledes nu.

En løsning hvis gulvet ellers er plant, kunne være at ligge et klikgulv oven på, eller ligge nyt gulv, i en god tykkelse..

Vil du være med? Log ind for at svare.