Jablotron comfort ja 60

Jeg har lejet et rum hvor der hængeren jablotron alarm... udlejer kender ikke koden... jeg har prøvet at trykke på den og den giver fin sirene... men er der nogle der ved hvordan den indstilles?? 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er efterhånden en ældre sag   

Her er hvad du gør:

• disconnect the AC adapter, back up battery and wait 30 seconds.
• reconnect the back up battery and close the control panel cover
• press and hold the 6 key on the control panel while reconnecting the AC adapter. • when “−“ is displayed, enter 060 (within 10 seconds)
• reset is confirmed with “P” (panel is in programming mode)

Masterkoden er herefter 1234 og servicekoden er 6060  

Du går i servicetilstand ved at taste F 0 6060 og på N for at forlade.

Manual kan ses her: https://www.jablotron.com/en/about-jablotron/downloads/?filename=ja-60_en_inst_mdy51319.pdf&do=downloadFile



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vedhæftede filer:

De 2 sidste er der batterier i....

Den der ingen batterier er i, er den tilsluttet med et kabel? I så fald, er det dén!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Ja der er kabler i den ene ved døren... men hvad bruger man så de andre til 🤔 (har ikke en dyt forstand på det) men hvis mastercoden er 1234 er det den man laver om .. så alle ikke bare kan afbryde den?? 

Deedee skrev den 21-08-2018 21:33:17

Ja der er kabler i den ene ved døren... men hvad bruger man så de andre til 🤔 (har ikke en dyt forstand på det) men hvis mastercoden er 1234 er det den man laver om .. så alle ikke bare kan afbryde den?? 

 Alle panelerne kan til- og frakoble systemet. Måske der er flere adgangsveje?

Ja, standardkoderne skal selvfølgelig ændres :-)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Okay tak... har lige prøvet at læse på linket men kan ikke finde ud af hvordan man ændre koden til sin egen.... 🙈 jeg må se hvad der sker når jeg slutter strøm til i morgen ☺️

Hej igen

jeg kom til at tænke på vil jeg overhovedet kunne få afvide hvis der gik en alarm... når jeg er hjemme?? jeg bor 20 km fra sted ... har kigget på comlink men der skal man ha et brugernavn og adgangskode...?? 

 

Deedee skrev den 22-08-2018 09:16:41

jeg kom til at tænke på vil jeg overhovedet kunne få afvide hvis der gik en alarm... når jeg er hjemme?? jeg bor 20 km fra sted ... har kigget på comlink men der skal man ha et brugernavn og adgangskode...?? 

 

 Hvis der er indbygget en sender i alarmen,   Kan den ringe dig op. Hvis der er en PSTN-sender, kræver det en analog telefonlinie. Hvis der er en GSM-sender kræver det et nyt simkort. 

Bemærk, at systemet er udgået. Jeg købte sidste år fem GSM-sendere til JA60 for en kunde, de kostede næsten det samme som en ny central med indbygget GSM-sender!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis