Er der forskel?

Hej folkens på lav det selv.

Jeg er ny i forummet og har oprettet mig fordi, at jeg havde en sjov snak i går med min kammerat som er murer.

Jeg tænkte at jeg bare skulle bruge en billighammer, skruetrækker og svensknøgle til mindre reparationer og fandt det jeg troede jeg skulle bruge på https://www. billigvvs.dk/Vaerktoej-...html    . Han begyndte dog at fortælle mig at jeg ikke skal købe det første og billigste værktøj, da en hammer fra mærke x er bedre end mærke x og en svensknøgle skal være fra mærke x for ikke at gå hurtigt i stykker, hvilket ærgrede mig lidt, da jeg egentlig bare skulle bruge noget simpelt og billigt, da jeg som studerende ikke har verdens største budget til den slags. Da jeg ikke er ekspert eller håndværker til dagligt, men gerne vil kunne klare mindre opgaver min bolig selv, er mit spørgsmål derfor - Er der forskel på mærkerne når man køber standard værktøj? Og hvis ja, hvilke bør jeg så være opmærksom på?


Glæder mig til at høre fra jer :D

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skriver, at du er studeende, og jeg formoder,at du ikke skal tjene til det daglige brød med hænderne, så køb du bare det billigste værktøj. Når du så engang finder ud af, at du gerne vil have noget bedre, så skifter du det ud. Der er også religion i det at købe værktøj. Jeg har også nogle foretrukne mærker.


fase

Fabrin har helt ret, og når det er sagt, er det værktøj du linker til faktisk af en hel fin kvalitet.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.

Bor du langt fra et sted, hvor der sælges værktøj, siden du henviser til en webside. Jeg ville gå hen et  sted og se, hvad der jeg var ude efter. Tømmerhandel og jem og fix, sælger værktøj.


fase

Jeg bruger selv Hultafors (i mine øjne ret god kvalitet), Bahco (mellem kvalitet), og Irwin og Stanley Fatmax. Undersøg priserne før køb - jeg købte 2 sæt plastikbukke fra Stanley i Harald Nyborg til 250 kr. I Silvan koster det samme sæt 400 kr. 

Medmindre du virkelig ikke bruger det ofte, så hold dig fra Millarco, Mitsutomo, Falke, Probuilder og Toolmate.
Er det akut og pengene små, så køb de nævnte mærker, ud udskift når de går i stykker

Hej allesammen, 

Tak for jeres gode feed backs . Jeg bor ikke lige i nærheden af en tømmerhandel og har meget travlt for tiden. Vil derfor helst anvende webshop og få leveret varen hjem til adressen, men ikke en skidt ide alligevel. 

Jeg starter ud med noget billigt inde på hjemmesiden også må vi se, om jeg bliver bundet til et mærke i fremtiden  

Tusindtak for hjælpen 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis