Skotrende

Glenn H.
Glenn H.
Postnr: 6000
Glenn H. Glenn H.

Hej 

Jeg er ved at få skiftet tag på huset af et tømmerfirma. Men jeg syntes mine skotrender er blevet grimme ret hurtigt. De blev monteret for 2 uger siden. 

Kan det passe at de skal se sådan ud efter så kort tid. Eller er det fordi tømmeren har skåret stenene til på taget? 

Mvh. Glenn
KSC
KSC
Postnr: 8000
KSC KSC

Det er ganske normalt! 

Zinken eller aluminiumen oxiderer når det får ilt og vand, dette medføre en mat overflade - om et par uger vil de være helt matte.

/K

larsen56
larsen56
Postnr:
larsen56 larsen56

Ser ud tl av være vinkelsliber.

Hvad med at tømrer malede dem sorte passer også bedre.

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

ligner slibestøv fra vindkelsliber har du prøvet at skrubbe lidt på det

FoXX
FoXX
Postnr: 7790
FoXX FoXX

Det er bare støv, men det er sjusket at de ikke har vasket af.

Mvh.

Mikkel

Glenn H.
Glenn H.
Postnr: 6000
Glenn H. Glenn H.

Det kan ikke vaskes af! Det ligner det er overfladen der har fået varme, fra vinkelsliberen. Skal jeg bare acceptere at det ser sådan ud? 

Mvh. Glenn
FoXX
FoXX
FoXX FoXX

NEJ! Det syntes jeg bestemt ikke

Mvh.

Mikkel

FoXX
FoXX
FoXX FoXX

Jeg har lige nærstuderet billedet, er du sikker på at det ikke kan vaskes af? Der skal sæbe til

Mvh.

Mikkel

KSC
KSC
Postnr: 8000
KSC KSC

Prøv at se, hvor plamagerne er! Det er lige, hvor vandet rammer når det løber af tagstenene. Det ser værre ud fordi resten står blankt - så snart resten bliver mat ses det ikke.  Formoder det er aluminiumsskotrender du har fået monteret og de patinere ikke ligeså pænt som zink.

Hvis det var støv ville det kunne vasket af!

/K

FoXX
FoXX
FoXX FoXX

Min fejl.. Jeg troede at det var tagstenene vi snakkede om.. Skotrenden kan du sikkert slibe op med noget scotch brite eller den grove side på en køkkensvamp.

Mvh.

Mikkel

primo-ct
primo-ct
Postnr: 6760
primo-ct primo-ct

Synes nu mere det ligner zink end alu. Når zink for vand patinere den og hvis der ligger støv på zinken efter den har fået vand så patinere den sammen med det støv. Den bliver faktisk lidt rug i overfladen. Det er nok mit bedste bud ud fra hvad jeg kan se på det billede. Så du kan være glad for du har beton tagsten som har gråt støv det ser ikke godt ud med teglsted. Så ville det være rødt.

Vil du være med? Log ind for at svare.