Sænk gulv i garage og lave multirum m gulvvarme

Hej LDS

Ombygning af garage til multirum. Garage er fuldmuret og rumhøjde er 200 cm, og sokkel 90 cm dyb. Jeg vil sænke gulvhøjden så endelig rumhøjde bliver 230 cm.

Dette medfører at min nye indervæg kommer til at være 200 cm muret mur og 30 cm sokkel. Hvordan kan jeg forhinde at der kommer fugt ind i igennem den del af soklen, der nu udgør en del af min nye indervæg?

Jeg ønsker ikke at behandle ydersiden af muren, da den er i naboens have.

Jeg vil også gerne undgå tyk forskalling, idet det tager for meget m2 plads.

Mvh

Sven


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du slipper ikke for noget indvendig isolering, med mindre du kan leve med en mega stor kuldebro.

Kan du ikke nøjes med 2 meter loftshøjde ? Da bygningen ligger op til skel, skal/kan det jo ikke godkendes til bolig.


Vi prøver igen, i morgen --

Det var jeg bange for. Nogle forslag til hvordan indvendig isolering udføres, så det tager minimum plads?

Jeg er ca 2 meter høj, så det er nødvendigt at sænke gulvhøjden

Som jeg forstår det får du et gulv der formentlig ligger under terræn, og det må man ikke lave (skal være 15 cm over terræn)

Du får også 30 cm sokkel inde i bygningen, som der kan komme opstigende grundfugt i indtil, den kommer op til sokkelpappen under teglstenene (som forhåbentlig er der?).

Du har nogle isoleringskrav der skal opfyldes!

Du ændrer anvendelsen af rummet og derfor skal du sandsynligvis have en byggetilladelse (tag en snak med Teknisk Forvaltning).


Jeg har fået anbefalet skelcem fugtstop, der males på, for at hindre opstående fugt i at trænge ud - kunne det være en løsning?

Den tætteste løsning vil være at brænde tagpap som, så kobles sammen med pappen under muren, men der bliver altså spærret fugt inde i en vægkonstruktion, ligesom det var en kælder.

Det lyder som en god løsning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også